۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۵۲۴۶۵
امام جمعه شهرستان اهر:

کرونا در کشور ادامه یابد، رزمایش همدلی با نیازمندان را ادامه می‌دهیم

کرونا در کشور ادامه یابد، رزمایش همدلی با نیازمندان را ادامه می‌دهیم
امام جمعه شهرستان اهر گفت: برگزاری رزمایش مواسات و همدلی قرار است از ابتدا تا انتهای ماه رمضان باشد، اما اگر کرونا در کشور ادامه داشته باشد، مردم ایران پای کار هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا حجت‌‌الاسلام جواد حاجی‌زاده درباره ضرورت تشکیل رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه اظهار داشت: جامعه ما اسلامی و نظام ما دینی است، ضمن اینکه مردمی متدین داریم، موضوع تعاون و تشریک مساعی در کشورمان وجود دارد و همواره بر کمک به دیگران توصیه شده است.

وی افزود: همواره مردم ایران نوع‌دوستی خود را در مقاطع مختلف به منصه ظهور رسانده‌اند که شیوع ویروس منحوس کرونا هم بهانه خوبی برای نشان‌دادن مجدد آن شد.

حجت‌الاسلام حاجی زاده اظهار داشت: گرایش‌های دینی و مذهبی مردم موجب شده است که در طول ایام مختلف سال مردم ایران به یکدیگر کمک کنند که البته این اقدام برگرفته از سیره اهل بیت (ع) است.

امام جمعه اهر تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری در نیمه شعبان سال جاری بحث رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه را مطرح فرمودند، بلافاصله پس از آن جلسات مختلفی را تشکیل دادیم و با افراد موثر هماهنگی‌های لازم را به عمل آوردیم که منجر به جمع‌آوری کمک‌ها و مساعدت‌های خوبی از طرف مردم شد.

وی افزود: در نیمه شعبان احسان‌های خوبی از طرف مردم داشتیم و بعد از آن هم ادامه پیدا کرد؛ در مرحله اول اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه توانستیم تعداد 3 هزار بسته در مصلی شهرستان اهر تدارک ببینیم و بین نیازمندان و مستعضعفان شناسایی شده در شهرها و روستا که پیش‌تر این کار انجام شده بود، توزیع کنیم.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده گفت: بسته‌های معیشتی تهیه‌شده بین بی بضاعتان و متضررین از شیوع ویروس کرونا توزیع شده است که در این اقدام همکاری خوبی بین نهاد نماز جمعه و بسیجیان وجود داشت. همراهی مناسبی بین دفتر امام جمعه و خیرین حین اجرای این رزمایش بوجود آمده و کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: برای ولادت کریمه اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) هم 1800 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد؛ البته در مرحله سوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه هم قرار است بسته‌های معیشتی دیگری هم توزیع کنیم.

امام جمعه اهر خاطرنشان کرد: اعطای حواله خرید ارزاق به خانوارهای مستضعف در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه را هم در دستور داریم تا آنها بتوانند از برخی فروشگاه‌های مدنظر خرید خود را انجام دهند؛ در مجموع 3 مرحله در این رزمایش در نظر گرفته‌ایم که خانوارهای بی بضاعتی که شناسایی شده‌اند این بسته‌های معیشتی را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: تلاش داریم تا با برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، دغدغه نیازمندان رفع شود و کسی نگران معیشت خود نباشد.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده در پایان اعلام کرد که برگزاری رزمایش مواسات و همدلی قرار است از ابتدا تا انتهای ماه رمضان باشد، اما اگر کرونا در کشور ادامه داشته باشد، مردم ایران پای کار هستند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات