۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۵۲۵۰۶
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی:

۷۰۰۰ طلبه مازندرانی ظرفیت مهمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

۷۰۰۰ طلبه مازندرانی ظرفیت مهمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است
مدیر حوزه علمیه مازندران، وجود هفت هزار طلبه در استان را ظرفیت ارزشمندی برای مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، حوزه‌های علمیه را مبلغ آیین الهی معرفی کرد و گفت: نظام اجتماعی باید در چاچوب عقلانی و الهی شکل بگیرد.
 
وی با تأکید براین که همه باید برای رسیدن به اهداف بلند جامعه دینی تلاش کنند، افزود: در این مسیر مهم حوزه‌های علمیه و روحانیت همواره پیشگام بوده اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که خدمات ارزشمند حوزه‌های علمیه در طول تاریخ ماندگار شده است، تصریح کرد: این مرکز مهم علمی، علاوه بر مباحث آموزشی، اخلاقی و پژوهشی در آگاهی بخشی جامعه نیز نقش آفرین بوده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضورت به کارگیری از همه ظرفیت‌ها به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه تأکید کرد و گفت: حوزه علمیه نیز در این خصوص همه توان خود را برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه به کار خواهد گرفت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه مسأله مواد مخدر و اعتیاد امروز بخشی از جامعه ما را درگیر خود کرده است، افزود: باید خسارت‌های ناشی از این بلای خانمان سوز بیش از پیش در جامعه تبیین شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود بر ضرورت آموزش و ارتقای آگاهی جوانان و نوجوانان در زمینه مواد مخدر تأکید کرد و گفت: مقابله با این آسیب اجتماعی باید جزء اولویت‌های نخست جامعه قرار گیرد.
 
وی با تأکید براین که باید خلاء‌های قانونی مبارزه با مواد مخدر نیز باید برطرف شود، ادامه داد: بهترین راه مقابله با این پدیده شوم فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که بنیان‌های فرهنگی و معنوی کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی خواهند شد، گفت: حوزه علمیه مازندران با دارا بودن حدود هفت هزار طلبه برادر و خواهر یک فرصت و ظرفیت عظیمی برای فرهنگ سازی و مقابله با این پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر است./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات