۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۶۵۲۶۲۴
حجت الاسلام شکریان خبر داد؛

۱۱۰۰ مسجد میزبان شب‌های قدر در مازندران| اعزام ۱۲۰۰ مبلغ به مساجد

۱۱۰۰ مسجد میزبان شب‌های قدر در مازندران| اعزام ۱۲۰۰ مبلغ به مساجد
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری مراسم با فضیلت شب‌های قدر در هزار و صد مسجد و اماکن مذهبی استان خبر داد.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری مراسم با فضیلت شب‌های قدر در هزار و صد مسجد و اماکن مذهبی استان خبر داد.
 
وی با بیان این که لیالی شب‌های قدر با رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در این مساجد برگزار می‌شود، افزود: نخستین شب از شب‌های قدر نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که توصیه‌های بهداشتی با دقت در این مساجد و اماکن مذهبی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در نخستین شب برگزاری لیالی قدر طی بازدید‌های میدانی که از مساجد برگزار کننده شب‌های قدر صورت گرفت، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت کاملاً اجرا شده است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود از اعزام هزار و ۲۰۰ مبلغ همزمان با شب‌های با فضیلت قدر به مناطق مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: بیان عظمت شب‌های قدر، مسائل مهم روز، مباحث اخلاقی و دینی و همچنین آگاهی دادن به مردم پیرامون رعایت اصول بهداشتی به منظور مقابله با ویروس کرونا از جمله مهم‌ترین وظایف این مبلغان اعزامی است.
 
حجت الاسلام شکریان به نقش برجسته مبلغان دینی در تبیین مسائل مهم روز کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که این روز‌ها بیش از پیش نیازمند آگاهی دادن به مردم است، مسأله رعایت اصول بهداشتی و همچنین اجرای دقیق فاصله گذاری اجتماعی است که از سوی مبلغان دینی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، منبر و خطابه را بهترین رسانه و تریبون برای تبیین مسائل مهم روز کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به این که در طول ماه‌های اخیر مساجد، محافل دینی و نشست‌های تبلیغی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، این شب‌های با فضیلت فرصت مناسبی جهت آگاهی دادن به مردم در کنار تبیین مسائل دینی است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به طرح رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه اشاره کرد و با بیان این که این طرح با محوریت مساجد در حال اجرا است، بیان داشت: در طول این مدت رویکرد مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نماز جماعات تغییر پیدا کرد و همین امر مانع تعطیلی مساجد شد.
 
وی با بیان این که فعالیت‌های تبلیغی روحانیان در طول ماه‌های اخیر با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی دنبال شد، ادامه داد: ائمه جماعات مساجد و روحانیان مبلغ با حضور پررنگ خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وظیفه مهم تبلیغی خود را دنبال کردند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
سالروز شهادت مولا علی علیه السلام را تسلیت عرض می کنم
0
0