۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۵۲۸۷۴
حجت الاسلام جباری:

تمسک به ولایت، نجات دهنده انسان از عذاب و مشکلات دنیوی و اخروی است

تمسک به ولایت، نجات دهنده انسان از عذاب و مشکلات دنیوی و اخروی است
امام جمعه بهشهر با اشاره به این که ولایت عامل عزت و سربلندی جامعه اسلامی است، گفت: یکی از چیز‌هایی که می‌تواند انسان را از عذاب و مشکلات دنیوی و اخروی نجات دهد ولایت است.
حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ماه مبارک رمضان را ماه تلاوت قرآن، دعا، استغفار، مغفرت، برکت، اخلاص و توبه معرفی کرد و گفت: بهره مندی از معنویت این ماه با فضیلت در گرو درک عمیق معارف الهی است.
 
وی در ادامه سخنان خود به شب‌های پرفیض قدر اشاره کرد و با بیان این که درک حقیقت این شب‌ها نیازمند انس بیشتر با معارف قرآنی است، افزود: هر آنچه بتوانیم در این ساعات معنوی بیشتر به خداوند متعال نزدیک شویم به طور حتم رحمت واسعه پروردگار بیشتر نصیب ما خواهد شد.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که شب قدر شب نزول قرآن است به اهمیت عبادت در این شب‌ها اشاره کرد و گفت: عبادت در شب قدر، برتر از عبادت در هزار ماه است، زیرا در این شب مقدرات یک ساله انسان‌ها و روزی ها، عمر‌ها و دیگر امور آنان مشخصت می‌شود. از این رو شب زنده داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب بسیار توصیه و تاکید شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به ایام شهادت امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و با بیان این که فضیلت‌های آن حضرت بسیار زیاد است، گفت: هر کسی بتواند این فضائل را درک کند و به سیره ایشان نزدیک شود خداوند به او نظر رحمت خواهد انداخت و مورد مغفرت قرار می‌دهد و گناهان او را می‌بخشد.
 
حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود افزود: شخصیت امیرالمؤمنین (ع) به حدی پر جاذبه است که ایشان پس از مبعوث شدن پیامبر گرامی اسلام به رسالت اول مؤمن به خدا است.
 
امام جمعه بهشهر با بیان این که دین به وجود ولایت کامل و نعمت نیز به وجود امام تمام شد، ادامه داد: امیرالمؤمنین علی (ع) قلب اسلام و تلاش‌های ایشان حرکت به سوی کمال و خداوند متعال بوده است.
 
وی با اشاره به این که ولایت عامل عزت و سربلندی جامعه اسلامی است، افزود: یکی از چیز‌هایی که می‌تواند انسان را از عذاب و مشکلات دنیوی و اخروی نجات دهد ولایت است.
 
حجت الاسلام جباری، محبت به امیرالمؤمنین (ع) را یک سرمایه مهم و عامل نجات انسان از مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: عشق به علی سپری در برابر بحران‌ها و مشکلات است و نمی‌گذارد انسان به ورطه نابودی و انحراف کشانده شود.
 
امام جمعه بهشهر با تأکید براین که امروز سیره علوی راه برون از بسیاری مشکلات جامعه اسلامی است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم سیره و روش آن حضرت در سلوک رفتاری آحاد جامعه نهادینه شود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات