۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۶۵۲۸۹۵
ابتکاری جالب در ‌آذربایجان شرقی؛

از ‌‌«هر مسجد ذبح یک قربانی» تا توزیع «نان صلواتی» در محلات محروم‌

از ‌‌«هر مسجد ذبح یک قربانی» تا توزیع «نان صلواتی» در محلات محروم‌
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از راه اندازی طرح ابتکاری پویش نان صلواتی خبر داد و گفت:تاکنون خیرین، ۱۱۰ روز نان صلواتی را تقبل کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با شیوع کرونا در کشور، بخش‌های مختلف کارایی خود را با نیاز روز منطبق کردند که یکی از منعطف‌ترین نهادهای آذربایجان شرقی در این حوزه برای جمع آوری کمک‌های مردمی علی رغم داشتن مسؤولیت در این حوزه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان است اغلب وظیفه آن برنامه ریزی و اجرای مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

این شورا به صورت ابتکاری و با کمک خیرین، از طرح «هر مسجد ذبح یک قربانی» و اهدای بیش از 1700 بسته معیشتی تا پویش «نان صلواتی» در محلات محروم استان را برنامه ریزی و اجرا می‌کند که ابتکار آنها به پخت نان صلواتی در روز قدس در محلات کم برخوردار تبریز هم کشیده شده است.

حجت‌الاسلام رسول برگی با اشاره به فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ایام کرونا، اظهار داشت: این شورا هیچ بودجه‌ای در زمینه کرونا ندارد ولی خیرین با اعتماد به شورا، این مجموعه را به «جهاد خدمت رسانی» تبدیل کرده‌ایم.

وی فرمان مقام معظم رهبری برای کمک مؤمنانه و مواسات را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای اطاعت از رهبری «جهاد خدمت رسانی» که قبل از فرمان ایشان راه اندازی شده بود، جنبه‌های وسیع‌تری به خود گرفت و خدمات کرونایی در شهرهای استان چندین برابر شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، ضد عفونی معابر را از اقدامات جهادی این شورا در همکاری با سایر بخش‌های مردمی استان عنوان کرد و گفت: شورای هماهنگی در روز 12 فروردین به دلیل شرایط خاص کرونایی، به جای برگزاری جشن، کارگاه تولید ماسک صلواتی راه اندازی کرد.

وی در مورد طرح «هر مسجد ذبح یک قربانی» هم توضیح داد و ابراز داشت: تا کنون 27 رأس قربانی در مساجد تبریز ذبح شده و در بین نیازمندان توزیع شد که این اقدام در راستای توصیه مقام معظم رهبری برای «هر مسجد ذبح یک قربانی» بوده است.

حجت‌الاسلام برگی از تأمین بیش از 1100 دست لباس حفاظتی «گان» کادر درمانی خبر داد و گفت: این لباس‌ها که توسط خیرین تهیه و در اختیار شورا قرار گرفته است، بر اساس میزان نیاز به بیمارستان‌های امام رضا، اسکو، شبستر، مراغه و شهید محلاتی تبریز اهدا شده است.

وی اعتماد خیرین به شورا را یکی از ارزشمندترین دستاوردها در ایام کرونا دانست و افزود: یکی از خیرین تبریز 5 دستگاه ونتیلاتور دستگاه تنفس مصنوعی به ارزش 100 میلیون تومان را خریداری و در اختیار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قرار داد که این دستگاه‌ها نیز از طرف خیّر، به بیمارستان امام رضا (ع) که مرکز اصلی پذیرش و درمان بیماران کرونایی است، اهدا شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه این شورا از هیچگونه بودجه دولتی برای اینگونه اقدامات برخوردار نیست، خاطر نشان کرد: بیش از 1700 بسته معیشتی با حمایت خیرین توسط این شورا به نیازمندان اهدا شد که در آخرین مرحله، 600 بسته در میلاد امام حسن (ع) و با حضور نماینده ولی فقیه در استان آماده تحویل شدند.

وی از راه اندازی طرح ابتکاری پویش «نان صلواتی» در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تاکنون خیرین، 110 روز نان صلواتی در محلات محروم استان را تقبل کرده‌اند که 38 روز آن اجرا شده و 72 روز آن هم در ایام آتی به تدریج در مناسبت‌های مختلف و در محلات مختلف پخته می‌شود.

حجت‌الاسلام برگی با اشاره به جزئیات این پویش و طرح، ادامه داد: در پویش نان صلواتی، خیرین هزینه پخت یک روز نانوایی را تقبل کرده و پرداخت می‌کنند و در محلات محروم و کم برخوردار، نانوایی‌ها در طول همان روز نان صلواتی به مردم محله اهدا می‌کنند که به عنوان مثال در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در 12 محله ارائه نان صلواتی داشتیم.

وی با بیان اینکه هزینه هر روز اهدای نان صلواتی در نانوایی‌های منتخب محلات کم برخوردار، حداقل 600 هزار است ابراز داشت: یکی از خیرین به تنهایی 70 روز نان صلواتی را بر عهده گرفته و یا هیئات هزینه نان صلواتی برخی از محلات را پرداخت کرده‌اند که گزارش روزانه آن به مردم ارائه می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، تصریح کرد: معتقدم با اهدای اقلام به یک خانواده، شاید از برخی از خانواده‌ها غافل شویم ولی با اهدای نان صلواتی که برای حفظ آبروی افراد، به همه افراد غنی و فقیر محله محروم عرضه می‌شود، تقریباً اطمینان داریم که فرد نیازمند آن محل، دو سه شب از نظر معاش اولیه تأمین شده است.

وی با بیان اینکه این طرح را به مناسبت‌های مختلف در محلات کم برخوردار اجرا می‌کنیم، گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت علی (ع) این طرح در حال برگزاری است و پایان این هفته نیز به مناسبت روز قدس، پویش نان صلواتی اجرا خواهد شد و در صورت کمک خیرین، این اقدام تداوم خواهد داشت.

حجت‌الاسلام برگی در پایان در پاسخ به این سؤال که خیرین در صورت تمایل به همکاری و کمک به این طرح‌های شورا، از چه مسیرهایی باید کمک کنند، ابراز داشت: با حساب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در بانک رسالت، به شماره 10.7411244.2 و مراجعه حضوری به دفتر شورا در انتهای خیابان دانشسرای تبریز، امکان دریافت کمک‌ها وجود دارد./1350/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات