۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۵۲۹۷۷
کارشناس روابط بین الملل در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

گذر جهان از دوران قلدرمآبی آمریکا/نگاه آمریکایی به نفتکش‌های ایرانی

گذر جهان از دوران قلدرمآبی آمریکا/نگاه آمریکایی به نفتکش‌های ایرانی
نریموسایی با اشاره به حرکت نفتکش‌های ایرانی به سوی ونزوئلا گفت: جهان در حال گذر از دوران قلدرمآبی و استکباری آمریکا است.
غلامرضا نریموسایی، کارشناس روابط بین الملل، در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به حرکت نفتکش‌های ایرانی به سوی ونزوئلا عنوان داشت: جمهوری اسلامی علی رغم تحریم ها، فعالیت‌های اقتصادی از جمله صادرات نفتی را ادامه می‌دهد و منتظر اجازه آمریکا نخواهد بود؛ چرا که کشور‌هایی هستند که تحت سلطه سیاسی آمریکا نبوده و با کشورمان مراورده‌های سیاسی و اقتصادی دارند.

کارشناس روابط بین الملل با اشاره به اینکه ونزوئلا دومین کشور نفتی جهان است، اظهار داشت: آمریکا ثابت کرد که دیگر توان رویارویی با ایران اسلامی و جلوگیری از صادرات نفت آن را ندارد و از طریق شورای امنیت توفیقی به دست نیاورد و به اعزام نمایشی ناوهایش به خلیج فارس پرداخت.

نریموسایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در برابر تهدید‌های نظامی آمریکا تسلیم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی مراوده‌های اقتصادی را با هر کشوری که بخواهد انجام می‌دهد و صادرات نفت را متوقف نمی‌کند، دستاورد‌های سیاسی اعزام هوشمندانه نفتکش‌های نفتی به مرور زمان آشکار می‌شود.

وی با بیان اینکه جهان در حال گذر از دوران قلدرمآبی و استکباری آمریکا است، ادامه داد: بعید است آمریکا جلوی حرکت نفتکش‌های ایرانی به سوی ونزوئلا را بگیرد؛ چرا که حوادث چند ماه گذشته و واکنش نیرو‌های مسلح ایران به آمریکا ثابت کرد که از هرگونه برخورد و عکس العمل دوری کند.

کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه حرکت نفتکش‌ها به سوی ونزوئلا برای جمهوری اسلامی اهداف اقتصادی و سیاسی دارد، گفت: بخشی از درآمد‌های بین المللی جمهوری اسلامی که به واسطه تحریم‌های آمریکا قطع شده بود با چنین اقدامی جبران می‌شود و در بحث سیاسی به جهانیان گفته خواهد شد که امور سیاسی در جهان بر وفق مراد آمریکا و هم پیمانانش نیست.

نریموسایی با اشاره به تأثیرات منفی کرونا بر اقتصاد غرب و آمار بسیاری متوفیان افزود: تصور غربی‌ها با شیوع کرونا در ایران، قحطی و کشتار بود، اما شیوه‌های مقابله با کرونا و صدور کیت‌های تشخیص نشان داد که چنین تهدیدی به فرصت تبدیل شده است. /۹۴۵۶/
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
ترامپ ! کجایی ببینی با کلی هارت و پورتی ک کردی هیشکی هیچ غلطی نتونست بکنه ...
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
آیا محمد رضا پهلوی هم جرات داشت بدون اجازه آمریکا بنزین به کشورهایی نظیر ونزوئلا بفرستد؟ آیا عربستان با این همه سرمایه و پول جرات می کند یک روز و فقط یک روز مقابل آمریکا بایستد؟ همین که آمریکایی ها بارها ادعا کرده اند که مهمترین تهدید برای ما ایران است برای بیان قدرت ایران کفایت می کند. بنازم به وجود نازنین حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و تمام رزمندگان گوش به فرمان ایشان که خواب رو از تروریست های آمریکایی و صهیوینستی در اقصی نقاط جهان گرفته اند. ضمنا پرسنل و ملوانهایی که نفت ایران رو به ونزوئلا منتقل کرده اند باید مدال شجاعت دریافت کنند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
با تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حضور ایران در امنیت دریانوردی بین المللی، چند سالی است که یک ناو رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی اقیانوس اطلس و در نزدیکی مرزهای آمریکا در حال گشت زنی (و شما بخوانید عرض اندام برای آمریکا) است. این اقدام هوشمندانه یعنی این که ایران با وجود سختی های پشتیبانی از این رزمناو، اصرار بر حضور در این منطقه را دارد تا به شیطان بزرگ بفهماند هر گونه تجاوز به این رزمناو مقدمه ای برای مقابله به مثل ایران با ناوهای غول پیکر آمریکایی است. پس خیلی نگران اقدام آمریکایی ها در ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت به ونزوئلا نباید باشیم ولی در عین حال باید در مقابل اقدام های خلاف قوانین بین الملل آمریکا نباید سکوت کنیم.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
ایران باید به این اقدام غیر قانونی امریکا در ابراههای بین المللی واکنش جدی نشان دهد در غیر اینصورت امریکا جرات خواهد یافت که در دیگر مسیرهای بین المللی نیز همین رفتار غیر قانونی را تکرار و مانع صادرات سوخت ایران بشود اگر چه امریکا نشان داده که به هیچ یک از تعهدات بین المللی پایبند نیست ولی وقتی با کشور قدرتمندی مواجه شود وادار به عقب نشینی خواهد شد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
این ایران اسلامیست که به اعتراف امریکاییهای بیچاره در حال ارسال تجهیزات نفتی و بنزین به امریکای جنوبی است آیااین بزرگترین برای جمهوری اسلامی ایران نیست بعداز نزدیک چهل سال تحریم ..در کنار قطع دست امریکا از منطقه و پرتاب ماهواره ومبرزه عالی و قوی با کرونا پنچ نفتکش عظیم بنزین به منطقه نفوذ امریکا ارسال میکند..اینها رو ماثمره خون حاج قاسم ودیگر شهدا میدانیم....درود خدا بر تمام رزمندگان در تمام عرضه ها
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
آمریکای بی همه چیز به تو چه که دو تا کشور با هم نفت یا بنزین میدن و طلا یا چیز دیگه در ازاش میگیرن. تو بی همه چیز ضد بشر به داعشی ها مثل خودتون جانی و ضد بشر علناً و تو روز روشن پول و خوراک و تجهیزات نظامی میدی، ... وقاحت و بیشرفی و بی وجدانی هم حدی داره والله.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
سلام، آمریکا و غرب همیشه با تشر و قلدری تو دنیا کارشونو جلو بردن یعنی قانون وحشی جنگل، بفرمود سیدالشهدا علیه السلام کشته شدن با عزت بهتر از زندگی با ذلت زیر سایه قلدری یزیدیان زمان است،بقول معروف مرگ یکبار شیون هم یکبار، آمریکا همون کشوری است که می‌گفت اجازه نمیدم یک قطره نفت ایران حتی از خلیج فارس خارج بشه اگر کوتاه می اومدیم به هدفش رسیده بود فردا پهپاد هاش روی سرمون دور می‌زدند و هرکجا رو دوست داشتند می‌زدند و کشتی‌ها هم تو سواحل مان جولان می‌دادند و به اقتدارمان می‌خندیدند، اما وقتی تفنگدارانان را در دریا اسیر کردیم و پایگاه نظامی شونو در زمین متلاشی کردیم و پهباد دویست ملیون دلاری (سه هزار و سیصد ملیارد تومانی) را روی آب‌های سواحل ایران زدیم که کلی اطلاعات و تجهیزات گرانقیمت بدستمان افتادو آرکیو 170 را هم سالم غنیمت گرفتیم، علاوه بر دو بار اسارت تفنگدارانان انگلیسی در دهانه فاو و یکبار توقیف کشتی انگلیسی جلو ناوهای آمریکایی و انگلیسی در سواحل امارات و... حالا فهمیده معنی بزن در رو تموم شده یعنی چی، برو قوی شو گر راحت جان طلبی، که در نظام طبیعت ضعیف پامال است، آری آمریکا این گوی و این هم میدان، بجنگ تا بجنگیم، تا در آینده فرزندانمان نگویند پدرانمان اگر می‌جنگیدند و با افتخار شهید می‌شدند بهتر بود تا با ذلت زندگی کردند و مردند (مثل دوره قاجار و...) و روسیاهی برایمان تا ابد گذاشتند، چو ایران نباشد تن من مباد، بدین بوم بر زنده یک تن مباد، چون ما برای آنکه ایران گوهر تابان شود، خون دلها خورده ایم، رنج دوران برده ایم، بدرود بزرگ مردان ایران زمین بدرود
0
0