۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۵۳۰۲۶
حاشیه‌ای بر متن ‌نگاری وسواسی؛

مقدمه چینی برای ایجاد بحران جنسی

مقدمه چینی برای ایجاد بحران جنسی
فضای مجازی در تسخیر کنش‌گری خواننده‌های مسئله‌دار، صفحات جنسی و مدلینگ قرار دارد و از طرفی رسانه‌های دیگر در قامت فیلم‌ و بازی‌ به دنبال فراگیرسازی بحران جنسی هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خانواده ستون محکم جامعه و استحکام‌بخش است و زمانی که خانواده سالم باشد، جامعه به سمت سلامت روانی، فکری و ارتباطی حرکت می‌کند. قرآن کریم می‌فرماید«وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ في‏ ذلِکَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَکَّرُونَ» (سوره روم آیه 21)؛ و از نشانه‌های او اینکه از [نوع] خودتان همسرانی برای شما آفرید تا بدان‌ها آرام گیرید و میان‌تان دوستی و رحمت نهاد. آری، در این [نعمت] برای مردمی که می‌اندیشند قطعاً نشانه‌هایی است.

در سال 1950-1960 میلادی جنبش برهنگی رقم خورد، نسل جوان به تحریک نشریات و رسانه‌های مستهجن در آن زمان به خیابان‌ها ریختند و مقدمات انقلاب جنسی را فراهم آوردند، انقلابی که آدام کورتیس با کتابش به عنوان متفکر این جریان شناخته می‌شود؛ البته بعدها اشتباهات مکرر این کتاب مورد بررسی قرار گرفت اما دیگر آب از سر جامعه آمریکا گذشته بود.

چند سال پیش تصویب سند 2030 در کشور با واکنش رهبر انقلاب، علما و بزرگان دین مواجه شد اما رییس جمهور در سخنرانی بعد از انتخابات خود تصریح کرد که از سند 2030 نخواهد گذشت. همین اتفاق سبب شد تا آرام آرام حضور چهره‌های مختلف از سازمان ملل برای توضیح و ترویج این سند در میان مسؤولان و مدیران میانی حضور یابند و در سایه سکوت خبری این سند را به سمت اجرا ببرند.

 

در حال چیدن مقدمات بحران جنسی هستند

 

استراتژی قورباغه و ماموریت شوالیه‌های چادری

افرادی در جامعه حضور دارند و مسؤول محک زدن اتفاقات مختلف هستند، ضریب اعتراضات اجتماعی به بعضی مطالب زمانی که با استراتژی قورباغه آرام آرام پخته شد، جامعه نسبت به این موضوعات حساسیتی نخواهد داشت که مهمترین آن بحران جنسی در کشور است که زیرسایه بی تدبیری وزارت ارتباطات و کنش‌گران مجازی که ماموریت‌شان تغییر ذائقه نسل نوجوان است، در حال شکل‌گیری است.

انتشار یک تصویر در کانال شخصی شهیندخت مولاوردی به مناسبت روز خانواده از طرف سازمان ملل کافی بود تا موجی از اعتراضات را به همراه بیاورد و فعالان فرهنگی به این تصویر واکنش نشان دهند، چراکه در این تصویر همجنس‌بازی را جزئی از خانواده می‌دانست و تعدادی از فعالان حوزه زن و خانواده به مقابل دادستانی تهران رفتند و خواستار پیگیری حقوقی شدند.

 

در حال چیدن مقدمات بحران جنسی هستند

 

چرا مولاوردی برای عرصه فرهنگ خطرناک است

تا کنون واکنش‌های زیادی از معاون زنان ریاست جمهوری به ثبت رسیده است که آخرین آن انتشار تصویری از انواع خانواده در کانال تلگرامی‌اش بود که تلویحا ارتباط با همجنس‌ را مطابق با سند 2030 به عنوان یک موضوع طبیعی می‌دانست، البته بعد از مدتی بدون عذرخواهی، بازنشر این پیام را در حالت خواب و بیداری توصیف کرد.

چند سال قبل خانم روح افزا همسر شهید حاتمی در گفت‌گویی اذعان داشت که مولاوردی آمار همه زنان بی سرپرست و بدسرپرست را تقدیم سازمان ملل کرده است. این مطلب واکنش‌هایی را در پی داشت. مولاوردی معتقد است که باید کارتون خواب‌ها را عقیم نمود و تمام زیبایی‌های پیاده‌روی اربعین را با انتشار تصویری از آشغال‌های روی زمین به حاشیه کشاند.

مولاوردی به نقل از آسوشتیدپرس گفته بود که دستگیری نزار زاکا جاسوس معروف دوتابعیتی آمریکایی ـ لبنانی به هیچ وجه مورد تایید دولت نیست و تعداد زیادی از تصاویر او با فعالان ضد خانواده سبب شده است تا مردم حساسیت زیادی نسبت به بعضی مسؤولان دولتی داشته باشند.

واکنش‌های غیرمسؤولانه همواره سبب می‌شود تا آرامش اجتماعی کشور درگیر و دار بازی سیاسی مقامات مسؤول قرار گیرد و همین اتفاق حاشیه‌سازی است. بعضی رسانه‌ها معتقدند که نباید تمرکز جامعه را از دست داد اما این سؤال ایجاد می‌شود که در این هفت سالی که دولت تدبیر و امید روی کار آمده است تا کنون چقدر حاشیه‌سازی کردند که نپرداختن به آن سبب شد تا امروز هر موضوعی در صدر مباحث قرار گیرد.

جریانات فمینیسم در دل مسؤولان دولتی ریشه‌دار تر از این حرف‌هاست؛ دامنه این جریان در دوران سازندگی به فائزه هاشمی، شهلا شرکت و روزنامه زن می‌رسد و قبل از انقلاب هم به شبکه بدامن و نقش دفتر فرح پهلوی در ساختار سیاسی زن آن روز می‌رسد./ی703/ف

مهدی کمالی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
دقیقا مسیری که اصلاحات داره طی می کنه همین است و متاسفانه جریان فکری ما سکوت می کند و به همین خاطر عرصه خالی می ماند.
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
واقعا یکی از مصائب این سرزمین روایت نادرست از اتفاقات است، باعث می شود تا مردم اشتباه کنند و به روحانی و امثال آن رای بدهند تا ایران تبدیل به جاسوس خانه شود
2
1
محمد
Iran, Islamic Republic of
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کم کم داریم مثل غورباغه پخته میشیم بدون اینکه بفهمیم.
اونوقت دیگه ندای وا اسلامای علما به جایی نمیرسه
0
0
حسنی
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳
ممنون از شما که به روز و سر وقت دست به اقدام ژورنال می‌زنید

شهر خالیست ز عشق بود کز طرفی مردی از خویش برون آید و کاری بکند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
این یادداشت قوی بود و سرویس فرهنگی شما همیشه به روز و متناسب با زمان خویش اقدامات به جا دارد.
احساس میکنم که سرویس فرهنگی کمتر درگیر شعارزدگی است و سرویس هایی دیگه از این موضوع رنج می برند.
0
0