۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۶۵۳۱۰۳
آیت الله نوری همدانی:

قدس شریف به زودی به دست جوانان آزاد می شود | نابودی اسرائیل نزدیک است

قدس شریف به زودی به دست جوانان آزاد می شود | نابودی اسرائیل نزدیک است
حضرت آیت الله نوری همدانی به همایش بین المللی روز جهانی قدس پیامی صادر و تأکید کرد: بزودی قدس بدست جوانان مسلمان آزاد و رژیم ظالم صهیونیستی ازبین خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی به همایش بین المللی روز جهانی قدس پیامی صادر و تأکید کرد: بزودی قدس بدست جوانان مسلمان آزاد و رژیم ظالم صهیونیستی ازبین خواهد رفت. 

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم
الحمدللّه رب العالمین باری الخلائق أجمعین باعث الانبیاء و المرسلین ثم الصلاة و السلام علی البشیر النذیر و السراج المنیر سیدنا و نبینا أبی القاسم المصطفی محمد صلی الله علیه و آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه اللّه فی الارضیین.

باسلام و تحیت به آن مجمع محترم که با حضورنخبگان و فرهیختگان عرصه علم و سیاست در پاسداشت روز قدس تشکیل گردید.

امروز یکی از مسائل و شاید مهمترین مسئله درجهان اسلام و عرصه بین الملل موضوع قدس شریف و فلسطین باشد.

یکی از نکات ارزنده ای که در قرآن کریم مکرر بر آن تاکید شده است، مبازه با ظالم و حمایت از مظلوم است.« وَمَا لَکمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ»( سوره نساء آیه 75) و نیز می فرماید:«إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ آوَوْا وَنَصَرُوا أُولَئِک بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَلَمْ یهَاجِرُوا مَا لَکمْ مِنْ وَلَایتِهِمْ مِنْ شَیءٍ حَتَّى یهَاجِرُوا وَإِنِ اسْتَنْصَرُوکمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیکمُ النَّصْرُ إِلَّا عَلَى قَوْمٍ بَینَکمْ وَبَینَهُمْ مِیثَاقٌ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ»( سوره انعام آیه 72).

اما متأسفانه سازمان‌های حقوق بشری و سازمان‌های اسلامی و بعضی از مسلمانان خصوصاً کسانی که در طول سال میلیون‌ها قرآن چاپ می‌کنند و به سراسر دنیا می‌فرستند و خود را به دروغ خادم قرآن و حرمین شریفین معرفی کردند، این آیات را بدون عمل گذاشته و توجه به آن نمی‌کنند، و باز با تأسف فراوان باید گفت عده ای از سردمداران بلاد اسلامی در حال کمک به ظالم هستند، و حقوق ملت‌های مظلوم خصوصاً ملت فلسطین را زیر پامی‌گذارند، و با کمک ها و سازش های پنهانی و پشت پرده و یا با سکوت مرگبار خود ظلم استکبار و صهیونیست را تقویت می‌کنند، و مسئله اول جهان اسلام؛ یعنی قدس را تضعیف می‌نمایند،و سالیان طولانی است که قدرت‌های به ظاهر بزرگ سعی دارند، مسئله قدس به فراموشی سپرده شود.

اما در چهل سال اخیر به ابتکار رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی (رحمت اللّه علیه) و به همت مردم متدین و پرشور و مسلمان در مکان‌های مختلف جهان و گاهی با محدودیت‌های بعضی از دولت‌ها زنده نگه داشته و تیری به قلب این فتنه زده شد و رژیم غاصب و کودک کش و جعلی صهیونیست را رسوا نمود، و روز قدس را بعنوان یک روز بزرگ اسلامی مبدل نمود، و صهیونیزم را بعنوان یک غده سرطانی معرفی کرد.

روز قدس همچنان باید بعنوان مهمترین روز بین المللی باشد و امسال نیز با توجه به بیماری کرونا باید طبق نظر مسئولان و رعایت مسائل بهداشتی به هر شکلی که مسئولان امر تدبیر خواهند کرد، گرامی داشت و حمایت خود را از مردم فلسطین و قدس شریف اعلام نمود، و انزجارخود را از استکبار و صهیونیست و ایادی آنان مطرح کرد.

امروز نخبگان و هر انسان آزاده و با وجدانی نباید این ظلم را تحمل کرده و سکوت نماید. باید برای احقاق حق این ملت مظلوم و برگرداندن قدس به مسلمانان بعنوان قلب تپنده جهان اسلام تلاش کرد، و لازم است مسلمانان با وحدت و همدلی راه پیروزی را هموار کنند. باید به تمام دنیا اعلام شود که کسی حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را جز خود آنها ندارد و رژیم جعلی بنام اسرائیل هرچه زودتر باید بساط خود را از منطقه جمع کند، تا همانطور که ملت‌ها قبل از تأسیس این رژیم غاصب در کنار هم بودن با آرامش زندگی کنند.

از اصحاب رسانه نیز انتظار می‌رود در هفتاد و دومین سالگرد تجاوز رژیم صهیونیستی به سرزمین فلسطین به وظیفه خودعمل نموده و جنایات صورت گرفته این رژیم جلاد در حق مردم مظلوم را به گوش جهانیان برسانند، و به رسالت خودعمل نمایند. اسرائیل باید بداند که دوران نابودی او فرارسیده و بزودی قدس بدست جوانان مسلمان آزاد و این رژیم ظالم ازبین خواهد رفت.

اینجانب ظلم های استکبار و صهیونیست و همکاران آنها را درسراسر جهان خصوصاً فلسطین محکوم نموده، و بار دیگر حمایت و همبستگی خود را با تمام نیروهای مقاومت منطقه و مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنم.
درپایان ازبرگزار کنندگان این همایش تشکر می‌کنم و توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌‌نمایم.
إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْكُمْ وَیثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ
حسین نوری همدانی
بیست ودوم رمضان المبارک ١٤٤١

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
گرامیداشت روز قدس بخشی از جنگ روانی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و تأکید بر عدم مشروعیت آن است و با یادآوردی بحران موجودیت این رژیم باعث نگرانی هر ساله آن می‌شود.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
گرامیداشت روز قدس در تمام جهان باعث شد مسأله فلسطین به مسأله‌ای جهانی تبدیل شودو مرزهای جغرافیایی فلسطین را پشت سر بگذارد. این باعث شد رژیم اسرائیل نقاط قدرتی را که دائما در نزاع بر آن تکیه داشته و بر پایه سیاست تجزیه، فتنه‌انگیزی و تشدید فرقه‌ای گرایی بود، از دست بدهد. در پی این موضوع بسیاری از سازمان‌های بشردوستانه غربی با مسأله فلسطنی اعلام همبستگی کردند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۷۱ سال است که اسرائیل غاصب خانه و کاشانه و سرزمین ملتی مظلوم و بی‌دفاع را اشغال کرده و با گذشت این سال‌ها آزادسازی قدس شریف و فلسطین عزیز به آرمان‌ها و اهداف ملت‌های مسلمانان تبدیل است.

به فرموده امام خمینی(ره) فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و به همین دلیل هم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نامیدند و مسلمانان و آزادی‌خواهان در سراسر جهان در این روز آزادی قدس را فریاد می‌زنند

اگر ملت‌های جهان چند ماه است با کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند ملت بی‌دفاع فلسطین ۷۱ سال است که با دستانی خالی مقابل اسرائیل غاصب ایستاده‌اند تا به یاری خداوند با از بین رفتن این رژیم، روزی به سرزمینشان برگردند
0
0
فاطمه غرضام
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
جشن آزادی قدس ای کاش که برپا شود

جشن ما با دیدن صاحب زمان زیبا شود

ظلم فردا رخت خواهد بست از دنیای ما

دولت عدل الهی جای آن برپا شود

یا الهی دور کن غم از دل این مومنان

روز فتح قدس باشد یارمان مولا شود

پرچم عباس را بر شانه خود می‌بریم

مسجد بیت المقدس باز سهم ما شود

صبح و شبها بر لب ما این دعا هست ای خدا

دستگیر ما غریبان حضرت زهرا شود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
دوستان عزیز واها لی حوزه
بادرود وسلام
این مملکت صدها مشکل دارد که با علم وعمل وبرنامه وراهکارشما قابل حل است لطفا نظر وبرنامه عملیاتی ارائه نمایید
مثلا
راه حل معضلات کشور با شیوه علمی
وراهکار فقر زدایی
راهکار ازدواج متعالی
راهکار مهندسی شخصیت
راهکار صلح جهانی وزندگی مسالمت آمیز
راهکار اصلاح حوزه
ومانند ان
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
دوستان سلام
با توجه به برگزاری نمازهای جمعه و جماعات و شب های قدر در مناطق سفید ( در حدود ۳۰۰ شهر )
نسبت به عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس اظهار نظر فرمایید؟
آیا تعطیلی راهپیمایی حتی در مناطق سفید پس از چهل سال به صلاح و سداد است ؟
آیا تعطیلی راهپیمایی روز قدس، تعطیلی محرم و صفر و عزاداری ها و تعطیلی اربعین و پیاده روی اربعین را به دنبال ندارد ؟
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محرز که متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران است، در دوران شیوع کرونا به یکی از مهم‌ترین چهره‌ها و منابع خبری تبدیل شده است. او در گفتگو با شماره تازه نشریه اندیشه پویا به پرسشی بسیار مهم و البته ابهامی بزرگ درباره منشا آلودگی ایران به ویروس پاسخ داد.
دکتر محرز درباره اینکه آیا واقعا کرونا از قم به دیگر شهرهای ایران رفت یا از یک نقطه دیگر گفت: بعد از شروع اپیدمی یک گروه اپیدمولوژیست بسیار ماهر به ریاست دکتر حقدوست کار را شروع کرد. اوایل می‌گفتند یک تاجر عرب که بین ابران و چین فعالیت می‌کرده، ویروس را از چین با خودش آورده است. بعد گروه به این احتمال رسید که قبل از قم دانشجویی از ووهان برای دیدن خانواده‌اش به گیلان آمده است.
این متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با اندیشه پویا ادامه داد: ایام سال نو چینی‌ها بود و رفت و آمد کارگران چینی هم زیاد. برخلاف دیگر کشورها، ایران مرزهای هوایی خود را با چین نبسته بود. بدشانسی هم این بود که در اوج فراگیری آنفلوانزا بودیم و همه بیماران بدحال را به حساب آنفلوانزا می‌گذاشتیم. وقتی اعلام شد اولین مورد مثبت در قم دیده شده، بنا را گذاشتیم بر ورود بیماری از قم اما وقتی اپیدمولوژیست‌ها شروع به بررسی کردند، نظرشان این شد که ورود کرونا از گیلان بوده است.
1
0