۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۵۳۱۵۸

۸۸ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع آذربایجان شرقی تکمیل شده است

۸۸ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع آذربایجان شرقی تکمیل شده است
مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی از تکمیل ۸۸ درصد از ظرفیت کاروان‌های حج تمتع امسال در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، امیر روحی از تکمیل 88 درصد از ظرفیت کاروان‌های حج تمتع امسال در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: بیش از 4200 نفر از زائران در کاروان‌های حج تمتع امسال ثبت نام کرده‌اند و در ذی الحجه به حج اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به شرایط خاص کرونایی در کشور و جهان، گفت: کلاس‌های آموزشی حجاج به صورت حضوری تشکیل نمی‌یابد و آموزش‌ها با هماهنگی روحانی کاروان در قالب فضای مجازی در حال پیگیری است.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه اولویت اعزام تا فروردین 86 بازگشایی شده بود، افزود: برای تکمیل ظرفیت و ثبت نام نفرات جدید، امسال تا اولویت‌های آبان 86 هم اعلام شد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروان‌ها، احتمالاً اولویت جدیدی اعلام شود.

روحی با اشاره به اینکه اعلام اولویت‌های تکمیل ظرفیت امسال به معنی اعلام اولویت سال آینده نیست، تاکید کرد: احتمالاً سال آینده تا اولویت‌های اردیبهشت 86 اعلام شود و در صورت تکمیل نشدن ظرفیت، اولویت ماه‌های بعدی 86 اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه 29 کاروان از آذربایجان شرقی امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند، ادامه داد: همه کاروان‌های استان ما «مدینه قبل» هستند که تاریخ حدودی مشخص است اما روز و ساعت دقیق اعزام هر کاروان در روزهای منتهی به ذی الحجه مشخص و اعلام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی مبنی بر تأثیر کرونا در اعزام یا عدم اعزام زائران به حج تمتع گفت: بیش از 87 هزار نفر امسال از سراسر کشور به حج اعزام خواهند شد که تصمیم در زمینه اعزام یا عدم اعزام به دلیل کرونا، با سازمان حج و زیارت ایران و مسؤولان عربستانی است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات