۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۵۳۲۴۰
حجت الاسلام امیری تأکید کرد؛

لزوم سرمایه گذاری بر وقف آموزشی در کشور

لزوم سرمایه گذاری بر وقف آموزشی در کشور
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: نهاد وقف در طول تاریخ نقش مؤثر و ارزنده‌ای در حمایت و پشتیبانی حوزه‌ اقتصادی، اجتماعی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی داشته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش این استان با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت اساسی‌ترین کار جامعه انسانی است، گفت: به یقین معلمان نقش کلیدی در تربیت و آگاه سازی دانش آموزان دارند چراکه آن‌ها انسان سازان نسل بعدی محسوب می‌شوند؛ امام خمینی (ره) نقش معلمان را چیزی شبیه انبیاء الهی در میان مردم معرفی کرده که نباید آن را دست کم گرفت.

وی با تأکید بر پیدا کردن یا ساختن راه برای پیشبرد اهداف دو دستگاه در حوزه وقف در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش گفت: نهاد وقف به عنوان یک نهاد مردمی در طول تاریخ نقش مؤثر و ارزنده‌ای در حمایت و پشتیبانی حوزه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی داشته و متناسب با نیاز‌های هر دوره تداوم یافته است.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه آموزش و پرورش باید پررنگ‌تر و بیش از پیش از برکت وقف در مباحث آموزشی خود استفاده کند، خاطرنشان کرد: باید رخت تنومند وقف از طریق تعلیم در آموزش و پرورش به بار بنشیند که در این راستا همکاری بین دو مجموعه نقش کلیدی دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ مدرسه در سطح استان موقوفه و وقفی هستند، گفت: باید نیت واقفان خیراندیشی که زمین و یا منازل خود را وقف کردند و اکنون برخی از آن‌ها در اختیار آموزش و پرورش است به خوبی اجرا و جنبه خدماتی وقف از یاد برده نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید اجاره‌های مدارس وقفی به روز رسانی شود، افزود: آماده هستیم با همکاری آموزش و پرورش استان و با اقدامات کارشناسی برای جابجایی و یا ترمیم مدارس وقفی وارد میدان عمل شویم.

وی نقش همدلی و اتحاد بین دو دستگاه برای فراگیری بحث آموزش در استان را کاربردی بیان کرد و گفت: به لطف الهی امروز بیش از ۸۰ فرزند یتیم در موقوفه مجتمع آموزشی فرهنگی امام صادق (ع) مشغول تحصیل بوده و از بهترین امکانات رفاهی، خدماتی و آموزشی برخوردار هستند و این به برکت همکاری‌های دوسویه است.

حجت الاسلام امیری با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش استان دانش آموزان یتیم بازمانده از تحصیل را شناسایی و به اوقاف و امور خیریه معرفی کند، تصریح کرد: اداره اوقاف آمادگی این را دارد که دانش آموزان بازمانده از تحصیل که توانایی پرداخت هزینه‌ها را ندارند در موقوفه بی بی ماه بیگم صمصام استان استقرار داده تا به تحصیل ادامه دهند. /۹۴۵۷/پ210/ق
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات