۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۵۳۲۴۲
معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه:

مسؤولانِ امر تربیت، قرآن را سرلوحه کار خود قرار دهند

مسؤولانِ امر تربیت، قرآن را سرلوحه کار خود قرار دهند
معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان این که مسؤولان امر تربیت، قرآن را سرلوحه زندگی قرار دهند، گفت: مسؤولان با برنامه ریزی بر اساس قرآن جامعه را از هلاکت حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی بامداد چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه در ویژه برنامه «شب های همدلی» که به همت قرارگاه جهادی هیئت فاطمیون قم در مدرسه علمیه معصومیه برگزار و به صورت زنده از شبکه قرآن سیما پخش شد، با اشاره به آیه ششم سوره تحریم، به زندگی تعالی یافته در پرتو قرآن پرداخت و اظهار داشت: کسانی که مؤمن و متدین به قرآن هستند، باید زندگی خود را بر اساس دستورات قرآن تنظیم کنند؛ به هر اندازه که مطابق دستورات قرآن عمل کنیم، به همان اندازه از سعادت دنیا و آخرت بهره مند می شویم.

وی با بیان این که عمل به دستورات قرآن سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد، گفت: خداوند متعال در آیه مذکور می فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا»؛ دستور قرآن نسبت به انسان و خانواده اش امر به آن است که خود و خانواده مان را از انحراف، تباهی و فساد نجات دهیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به پرهیز از رفتار هلاکت آمیز پرداخت و تصریح کرد: قرآن می فرماید خود را از اعمال، رفتار و سبک زندگی که شما را از بهشت و سعادت دنیا و آخرت دور می کند و به سمت تباهی و هلاکت و جهنم نزدیک کند، حفظ کنید.

خانواده بدون مهر و صفا منجر به هلاکت می گردد

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که خانواده بدون مهر و صفا منجر به هلاکت می گردد، اظهار داشت: حضرت علی(ع) در وصیت خود مسأله صلاح ذات البین را مطرح می فرمایند و یکی از اصول بسیار مهم سعادت بخش در جامعه را صلح و صفا بیان فرمودند؛ اگر در خانواده ای صلح، الفت، مهر و صفا حاکم نباشد، در آنجا خیر، رشد و سعادتی شکل نمی گیرد و در آنجا نفاق، اختلاف، جدایی و حرکت به سوی هلاکت شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به بخش دیگری از وصیت حضرت علی(ع) گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند ای فرزندان من که این کلام من به شما می رسد، شما را به قرآن سفارش می کنم و نکند که از قرآن جدا شوید و قرآن بخوانید، حتی آن را بدانید و مراد خدا از آیات قرآن را به دست بیاورید، اما در عمل بر خلاف دستور قرآن عمل کنید و غیر مسلمانان در عمل به قرآن از شما سبقت بگیرند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با اشاره به آیه ذکر شده، تصریح کرد: ای مسؤولان و کسانی که مسؤولیت تربیت جامعه بر عهده شما است، بدانید که جامعه اهل شما است، هم خود بر صراط قرآن باشید و هم در اجرای عدالت، تلاش، اخلاص و با برنامه ریزی های بر اساس قرآن، جامعه را از حرکت به سوی هلاکت حفظ کنید.

مسؤولان با برنامه ریزی بر اساس قرآن جامعه را از هلاکت حفظ کنند

وی به ضرورت دلسوزی مسؤولان نسبت به مردم پرداخت و افزود: خطاب به برخی که گفتند "ما مردم را بالاجبار نمی توانیم به بهشت ببریم"، باید گفت که در دین اجباری نیست اما همه انبیا، دلسوزان، معلمان و مربیان واقعی با سوز و مجاهدتِ تمام تلاش کردند که نگذارند انسان ها به سوی جهنم و هلاکت بروند.

مسؤولانِ امر تربیت، قرآن را سرلوحه زندگی قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که مسؤولان، والدین، معلمان و مربیان همین آیه و فرمایش حضرت علی(ع) را سرلوحه زندگی قرار دهند، اظهار داشت: یکی از وظیفه هایی که پدر و مادر نسبت به فرزند خود دارند، آشنایی با قرآن است، یعنی کتابِ زندگی آنها را قرآن قرار دهند و معیار حق و باطل که در قرآن بیان شده، زندگی فرزندشان را تشکیل دهد.

وی با بیان این که فردی که قرآن و کلام امیرالمؤمنین(ع) را در زندگی خود اصل قرار می دهد، باید در هر جایی احسن باشد، گفت: قرآن زیباترین سخن است و از بهترین خالق برای انسانی که احسن مخلوقات است، قرار داده شده تا این که انسان ها از لحاظ عمل، احسن باشد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه تصریح کرد: باید با تمام وجود خود و فرزندان خود را از انحراف و حرکت به سوی باطل و فساد و تباهی حفظ کنید که این از دستورات الهی است.

وی افزود: خدا این نعمت بزرگ را به ما داده است که اهل قرآن، نماز و روزه هستیم، نکند قرآن از زندگی ما فاصله بگیرد و ما از قرآن در زندگی خود فاصله بگیریم و قرآن در زندگی ما مهجور بماند، بلکه باید تصمیم گرفت که سبک زندگی خود را بر اساس قرآن تنظیم کنیم./822/پ202/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات