۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۵۳۲۸۷

سپاه ناحیه امامت تبریز ۲۷ هزار بسته معیشتی میان آسیب‌دیدگان کرونا توزیع کرد

سپاه ناحیه امامت تبریز ۲۷ هزار بسته معیشتی میان آسیب‌دیدگان کرونا توزیع کرد
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: سپاه ناحیه امامت تبریز ۲۷ هزار بسته معیشتی با برآورد ۹ میلیارد تومان بین اقشار آسیب پذیر توزیع کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ پاسدار حسن صفدری در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال مبنی بر اجرای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه، اظهار داشت: سپاه ناحیه امامت تبریز در این راستا با هدایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه عاشورا بیش از 27 هزار بسته معیشتی با برآورد 9 میلیارد تومان، تهیه و بین اقشار آسیب دیده از کرونا در تبریز توزیع کرد.

وی با اشاره به این که پایگاه‌های بسیج و مساجد افرادی که معیشت آن‌ها از کرونا آسیب دیده و تحت سرپرستی هیچ نهاد و خیریه‌ای نبودند را شناسایی و معرفی کردند، گفت: این بسته‌ها با حمایت خیرین استانی، ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و پویش رحمت، با شناسایی خانواده‌های آسیب دیده با همکاری پایگاه‌های بسیج محلات منزل به منزل توزیع شد.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز، با بیان این که هر بسته معیشتی غذایی 200 الی 330 هزار تومان ارزش ریالی داشت، افزود: 50 رأس گوسفند و 4 رأس دام سنگین هم ذبح و توزیع شد.

وی با بیان این که قرارگاه پدافند زیستی با شیوع بیماری کرونا تشکیل و شروع به فعالیت کرد، ابرازداشت: تشکیل و ساماندهی گروه‌های جهادی جهت گندزدایی و ضدعفونی نمودن معابر و محلات از فعالیت‌های اصلی این قرارگاه بود.

صفدری ادامه داد: قرارگاه پدافند زیستی با استفاده از نظرات کارشناسان این امر و با همکاری فرماندهان پایگاه‌های بسیج، ضدعفونی سازی معابر و محلات تبریز و شهرهای اطراف مانند؛ اسپیران، سردرود، خسروشهر و مایان دستور کار اصلی خود قرار داد.

وی با بیان این که قرارگاه پدافند زیستی افراد و محلات آلوده را شناسایی و گندزدایی می‌کرد، ابرازداشت: افراد و محلاتی که آلوده بودند، شناسایی شده و با انتقال فرد آلوده به بیمارستان، محل زندگی فرد مورد نظر نیز ضدعفونی می‌شد تا از هرگونه احتمال انتشار جلوگیری شود.

20 مرکز دوخت ماسک، توانستند 220 هزار ماسک تولید و توزیع کنند

فرماندهی سپاه ناحیه امامت تبریز، دوخت ماسک را بخش دیگری از فعالیت‌های قرارگاه پدافند زیستی عنوان کرد و گفت: 20 مرکز تولید ماسک در محلات مختلف تبریز و شهرهای اطراف، تجهیز و راه اندازی شد که توانستند 220 هزار ماسک را تولید و در بین مردم پخش کنند.

وی خاطرنشان ساخت: ماسک‌های تولید شده توسط مراکز قرارگاه پدافند زیستی تماماٌ طبق پروتکل‌های تعریف شده معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی استرلیزه شده بود.

صفدری گفت: 30 هزار عدد ماسک به بیماران پیوند کلیوی، آسایشگاه جانبازان، انجمن ناشنوایان، معلولین و نابینایان، شیر خوارگاه احسان، مراکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست، کلیه کارگران کارخانجات و کارگران میدان میوه و تره بار به صورت رایگان پخش شد.

وی با اشاره به تهیه و توزیع 68 هزار بسته محلول ضدعفونی کننده در بین اقشار محروم و آسیب پذیر، از اجرای طرح غربالگری توسط قرارگاه پدافند زیستی خبر داد و عنوان کرد: این امر به صورت میدانی، تلفنی و دیجیتالی در پایگاه‌های بسیج انجام شد که بیش از 98 درصد افراد غربالگری شده و بیماران کرونایی شناسایی شدند.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز، کنترل عبور و مرور را بخش دیگری از فعالیت‌های قرارگاه پدافند زیستی عنوان نمود و گفت: با بکارگیری 540 جهادگر بسیجی و با همکاری نیروی انتظامی به کنترل مبادی ورودی و خروجی تبریز اقدام شد که تعدادی جهادگر بسیجی با حضور در محل مورد نظر، اقدام به پیشگیری از ورود و خروج‌های غیر ضروری می‌کردند.

رزمایش کمک مؤمنانه به همت جهادگران ادامه دار خواهد بود

همچنین در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمدرضا رحمانی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امامت تبریز، اظهارداشت: روحانیت در مباحث نحوه کفن و دفن فوتی‌های کرونا با تهیه بروشور، آموزش‌های لازم را به متولیان این امر داده و اقدام به سازمان دهی گروه‌های جهادی، توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و ماسک نمود.

حجت الاسلام رحمانی خاطرنشان ساخت: رزمایش کمک مؤمنانه به همت جهادگران، افراد نیکوکار ادامه دار خواهد بود تا مبادا خانواده‌ای از امت اسلامی تحت فشارهای معیشتی قرار بگیرند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات