۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۵۳۲۹۵

واکنش آیت الله علیدوست به اقدام موهن دستیار ویژه رییس جمهور

واکنش آیت الله علیدوست به اقدام موهن دستیار ویژه رییس جمهور
آیت الله علیدوست در واکنش به اقدام موهن مولاوردی، آورده است: این حرکات از هرکس و به هر قصد و در هر حالی که سرزند، آثار وضعی مخرب خود را دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در بیانه ای  به مناسبت روز جهانی خانواده نسبت به اقدام موهن مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی واکنتش نشان داد.

باسمه تعالی

به بهانه روز جهانی خانواده!

از پدیده هایی که ضرورت، صلاح و سداد آن بر هیچ کس پوشیده نیست، ازدواج و تشکیل خانواده است.

در شریعت حکیم اسلام نه تنها بر ضرورت این کار تاکید شده، بلکه "امری مقدس" انگاشته شده است. از آیات الهی به شمار رفته، محبوب ترین بنا نزد خداوند قلمداد گردیده است و فقیهان، به استحباب ذاتی آن فتوا داده اند.

در کنار این تاکید و تقدس انگاری، شریعت عفیف بر تولید نسل و تشکیل خانواده هم تاکید کرده است.

واضح است که این دو دستور حکیم تا چه پایه می تواند به رستگاری فرد و جامعه کمک کند، عفاف را نهادینه سازد و دین داری مردمان را بالا برد. سوگمندانه باید گفت از جهات مختلفی، موانعی برای تشکیل این کانون الهی به وجود آمده است:

از یک سو امروزه تشکیل خانواده با آمیختن به رسومی غیر منطقی، خرافی و پرخرج در کنار بی کاری و عدم اشتغال مناسب برای بسیاری از خانواده ها به یک آرزو که به شدت دیر دستیاب شده، تبدیل گشته است.

از دیگر سو، برخی ناهنجاری های اخلاقی، غیر انسانی و دینی در کنار ازدواج و تشکیل خانواده مطرح گردیده است که موجب نگرانی است و رسالتی بزرگ را بر دوش عالمان، فرهیختگان، رسانه ها حتی هنرمندان و صاحبان تاثیر، می نهد.

خوانندگان این نوشتار کم و بیش، از جریان همجنسگرایی اطلاع دارند. امروزه نشانه های غیر قابل انکار یک هجوم چند ساحتی (فرهنگی، سیاسی، اجتماعی) علیه فرهنگ نه فقط اسلامی بلکه دینی به طور مطلق بلکه و انسانی ظاهر شده است.

به راستی آیا نغمه های شومی که در برخی از کشور های اسلامی (و یا همه) از جمله در افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، آذربایجان و عراق در اینباره شنیده شده یک اتفاق ساده است؟!

البته ملت های کشورهای نامبرده محترم، متدین و متشرع اند لکن این متانت و تشرع نمی تواند مانع اثر گذاری برخی اقدامات شوم شود. به راستی چه منطقی پشت برافراشته شدن پرچم ننگین کمان، همجنسگرایی توسط سفارت کانادا و انگلستان در عراق است (به حسب اخبار). قاعدتا نمایندگی اتحادیه اروپا میداند که این حرکت عکس العمل مردم نجیب، دولت و مجلس عراق را در پی دارد لکن به قصد قبح زدایی و امتحان عکس العمل ها این حرکات صورت میگیرد. براین اساس:

۱. همه فرهیختگان و صاحبان تاثیر (هرکس به اندازه و شکل کار خودش) باید در راستای نهادینه کردن تقدس و ضرورت انگاری تشکیل خانواده و پلشت انگاری همجنسگرایی قدم بردارند. چه خوب است این خواست به همه رهبران دینی به ویژه واتیکان و جناب پاپ هم برسد که حرمت شرق را به عنوان زادگاه انبیا ارج نهند و از ورود برخی سوغات های شوم از غرب به شرق تا آنجا که می توانند جلوگیری کنند.

۲. مطابق اصل دهم از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: حاکمیت موظف است همه قوانین و برنامه ریزی های خود را در جهت آسان کردن تشکل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی سوق دهد‌.

۳. همگان به ویژه مسئولان کشوری در جمهوری اسلامی ایران مواظب باشند که هیچ حرکتی، سهوی یا عمدی، از خود بروز ندهند که حکایت از غفلت از آنچه می گذرد بنماید. این حرکات از هرکس و به هر قصد و در هر حالی که سرزند، آثار وضعی مخرب خود را دارد.

۴. در برخی خبرها آمده بود: ۱۵ می روز جهانی خانواده است و سازمان ملل همچنان خانواده را واحد اصلی جامعه می داند. خبر خوبی است لکن جناب سازمان ملل و دیگران باید بدانند که خانواده از دو جنس تشکیل می شود نه یک جنس!!

خداوند بزرگ همه انسان ها را به آنچه صلاح آنها در آن است هدایت فرماید. پلشتی ها و پلیدی ها را بزداید.

حوزه علمیه قم - ابوالقاسم علیدوست

/998/د102/ف

 

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
من فکر می کردم رسا، یک رسانه اخلاقیه. اما می بینم مثل بقیه رسانه هاست.
خانم مولاوردی، سال 97 بازنشست شده و دیگه دستیار رییس جمهور نیست. در این صورت به کاربردن این عنوان برای ایشون بوی تخریب رییس جمهور رو میده.
ثانیا خود این خانم گفته که اشتباهی عکس منتشر شده و سریع پست حذف شده. کش دادن بیشتر این موضوع و فلسفه بافی نشونه چی می تونه باشه؟ بنده و بسیاری مثل بنده اصلا از این موضوع اطلاع نداشتیم، اما با خبرپراکنی رسانه های مدعی ارزشی متوجه این خبر شدیم.
به نظرتون این رفتار ما (کار به عمل اون خانم ندارم) دینیه؟ شبیهش رو در سیره معصومین داریم؟
خدا راه توبه رو قرار داده، اما ظاهرا بندگان خدا، خداتراند!
2
1
ج
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
۱.قاعده ای داریم که میگه امردائمی اتفاقی و اشتباهی نیست.حمایت این خانم و همفکراشون از جریان ضددینی اظهرمن الشمس است. اینکه شما اطلاع ندارید ضعفی است که دارید و باید بیشتر از اتفاقات اطرافتون بدونید.
۲.در سیره معصومین فراوان داریم که درمقابل حمله به دین و ارزشهای الهی توسط منافقین و خودیهای جاهل روشنگری کردند وماهم این وظیفه رو داریم و اینکه بگیم کاربه عمل آدمها ندارم حرف دینی و اسلامی نیست.
۳.توهین(رسانه خبرپراکن) و تمسخر(رسانه مدعی ارزشی)شما کار دینیه؟ شبیهش رو تو سیره معصومین داریم؟
خداوندمتعال و انبیاء صراط مستقیم رو مشخص کردند ولی انگار بعضی ها خداتر و نبی ترند!
ج
Iran, Islamic Republic of
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
این نوشته عکس العمل به کار تخریبی یک مسئول دولتی نبود. بهتره آقایون حوزوی به انحرافات ازهر حزب و گروهی عکس العمل واحد نشون بدن. حداقل به انحراف مسئول خودمون به اندازه انحراف تو عراق میپرداختید و به میزانی که به پاپ توصیه میشد به مسئولین خودمون توصیه میشد.
به عنوان یک طلبه دیگه جوابی برای این عکس العملهای سلیقه ای و حزبی نداریم که به مردم بدیم.
2
0