۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۶۵۳۳۵۹
شرح دعای بیست و ششم ماه مبارک رمضان؛

درخواست آمرزش گناهان و قبول اعمال صالح

درخواست آمرزش گناهان و قبول اعمال صالح
آیت الله تحریری با بیان اینکه خداوند ستارالعیوب است، گفت: در دعای روز بیست و ششم از خداوند متعال درخواست آمرزش گناهان را تمنا می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، در جلسه شرح دعای بیست و ششم ماه مبارک رمضان با قرائت بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین، گفت: خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـى شده وگناه مرا در این ماه آمرزیده وکردارم را در آن مورد قبول وعیب مرا در آن پوشیده اى شنواترین شنوایان.

وی بیان داشت: انسان مؤمن باید توجه داشته باشد همه شؤون وجودی‌اش موردپذیرش خداوند متعال قرار گیرد و بداند که پروردگار چه اعمال و رفتاری را از او می‌خواهد؛ لذا در دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان سه درخواست را تمنا می‌کنیم.

آیت‌الله تحریری ابراز کرد: در فرازی از این دعا درخواست می‌کنیم بارالها؛ سعی مرا در این ماه مورد تشکر خودت قرار ده؛ اگر انسان شاکر نعمت‌های الهی باشد و ازآنچه خداوند در اختیار او گذارده در مسیر حق برای اطاعت از دستورات الهی بهره ببرد این دعا در حقش مستجاب می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: در سوره انسان بیان می‌شود اهل‌بیت(ع) هر آنچه داشتند باوجوداینکه به آن نیازمند بودند اما همان را در طبق اخلاص گذاشتند و به مسکین، فقیر و یتیم دادند و خداوند متعال از اقدام آنان تشکر کرد؛ همه انسان‌ها می‌توانند در این مسیر قدم بردارند.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌ها باید توجه داشته باشند برای چه خلق شدند، گفت: انسان باید توجه داشته باشد خداوند متعال چه نعمت‌های باطنی و ظاهری را به او عطا کرده است همچنین بداند این نعمات چه اقتضائاتی دارد و آن‌ها را در همان مسیر قرار دهد.

آیت‌الله تحریری بابیان اینکه همت انسان باید در راستای غفرانش قرار گیرد، عنوان کرد: انسان باید از خداوند متعال بخواهد او را نسبت به لغزش‌ها مورد مواخذه قرار ندهد تا بتواند دست از آن خطاها برداشته و اعمالش موردقبول حضرت حق قرار گیرد.

تولیت مدرسه علمیه مروی ابراز کرد: در فرازی از دعای امروز از خداوند متعال درخواست می‌کنیم عیوب ما را بپوشاند، انسان باید در همه شؤون زندگی به عیوب اخلاقی و عملی خود داشته باشد و دیگر به افعال و حالاتی که مورد بغض و خشنودی خداوند متعال می‌شود دقت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماهی است که از انسان خواسته‌شده ازنظر ظاهری و درونی خود را اصلاح کند تا اعمالش مورد شکر گذاری خداوند قرار گیرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات