۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۶۵۳۳۷۳
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مطرح کرد؛

مراتب شکرگزاری و اهمیت شکرگزار بودن

مراتب شکرگزاری و اهمیت شکرگزار بودن
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه انسان نباید با نعمت‌ها خلاف خلاف خواسته عمل کند، گفت: نخستین مرحله شکرگزار بودن این است که بدانیم همه چیز ما متعلق به خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، چهارشنبه شب در سخنرانی خود، با بیان اینکه شکرگزاری و توجه داشتن به شکر نعمت کردن بسیار مهم است، گفت: خداوند می‌فرماید مرا یاد کنید تا من به یاد شما باشم، همچنین کسانی که نشانه‌های الهی را نمی‌بینند و یاد خدا نیستند در آخرت به صورت نابینا محشور می‌شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: خداوند می‌فرماید شکر مرا به یاد آورید تا شکر شما را به جا آورم. شکر نعمت خدا کردن مراحلی دارد و نخستین مرحله آن این است که توجه داشته باشیم هرچه داریم از خداوند است، باید بدانیم هرچیزی که داریم و هرتوانایی که در ما وجود دارد متعلق به خداوند است و سببیت همه اسباب از خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم شکرگزاری این است که انسان با توجه ذکر «الحمدلله رب العالمین» بگوید، تصریح کرد: این ذکر به این معنا است که بگوییم همه چیز برای خدا است و ما شاکر خداوند هستیم به خاطر این نعمت‌هایی که به ما داده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: دیگر مرحله شکرگزاری این است که نعمت‌های خداوند را در مسیر خلاف خداوند و احکام الهی به کار نبریم، امام علی(ع) می‌فرمایند با نعمت خدا معصیت خدا را نکنید تا سعادتمند شوید، اگر بدانیم همه چیز ما متعلق به خداوند است دیگر به هیچ وجه کار خلاف و گناهی مرتکب نخواهیم شد تا با نعمت‌های خدا خلاف خدا عمل نکنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به تلاش شیطان برای بازداشتن انسان از شکرگزاری کردن، اظهار کرد: باید تلاش کنیم و بیاموزیم که همواره شاکر خدا و نعمت‌های خداوند باشیم و اجازه ندهیم شیطان ما را از شکرگزاری خداوند باز دارد./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات