۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۶۵۳۳۷۴
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

خانواده ها فرزندان خود را برای دفاع و ترویج دین به حوزه های علمیه بفرستند

خانواده ها فرزندان خود را برای دفاع و ترویج دین به حوزه های علمیه بفرستند
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: خانواده هایی که جوان توانمندی دارند، فرزند خود را برای تبیین، دفاع و ترویج دین به حوزه های علمیه هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی بامداد پنجشنبه(1 خردادماه) در ویژه برنامه «شب های همدلی» که به همت قرارگاه جهادی هیئت فاطمیون قم در مدرسه علمیه معصومیه برگزار و به صورت زنده از شبکه قرآن سیما پخش شد، درباره ایمان به قرآن اظهار داشت: در اصل یکی از موارد ایمان، ایمان به قرآن است؛ مؤمن کسی است که قرآن را کلام و سخنرانی خدا درباره انسان و تعالی آن دانسته و پیامبر اسلام(ص) را پیام آور وحی می داند.

وی با بیان این که قرآن تنها کتاب آسمانی است که در آن تحریف لفظی اتفاق نیفتاده، گفت: مؤمن کسی است که قرآن را برنامه زندگی انسان از تولد تا قیامت می داند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در محضر قرآن بودن را راه رسیدن به سعادت دانست و تصریح کرد: مؤمن می داند که برای رسیدن به سعادت، تعالی و تکامل باید در محضر قرآن باشد و بدون مبیّنان قرآن امکان ندارد که راه تعالی و تقرب را پیش بگیرد.

وی با بیان این که قرآن سبک زندگی انسان را ترسیم می کند، افزود: اولین روضه درباره قرآن را پیامبر(ص) خواند و فرمود ای خدا من نسبت به امتم گله می کنم چرا که اینها قرآن را در مهجوریت قرار دادند؛ برای زبان انگلیسی و زبان دوم فرزندانمان فکر می کنیم که کار خیلی خوبی هم است اما مهم ترین و اولویت دار ترین زبان، زبان دین و قرآنی است که سبک زندگی انسان را ترسیم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهار داشت: انسانی که تحت تربیت قرآن قرار می گیرد، نتیجه اش انسانی مثل سلمان، ابوذر، شهید همدانی، شهید همت، شهید باقری، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی می شود و این افراد سرسفره قرآن با تبیین اهل بیت(ع) بزرگ شدند.

وی با اشاره به فرمایشی از امیرمؤمنین(ع) در نهج البلاغه گفت: همانطور که بشر می داند بدون اکسیژن امکان زندگی کردن نیست، به همین اندازه باید بداند که اگر با قرآن نباشد، از بین می رود؛ حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرماید مردم خوابند وقتی که سرشان به سنگ لحد خورد، تازه بیدار می شوند که چه برنامه زیبایی در قرآن وجود داشت.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با بیان این که ابزار انحراف روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: هر چه زمان می گذرد، ضرورت بازگشت به قرآن بیشتر می شود.

وی بر ضرورت ترغیب فرزندان به تحصیل در حوزه های علمیه از سوی خانواده ها تأکید کرد و اظهار داشت: خانواده هایی که جوان توانمندی دارند، فرزند خود را برای تبیین، دفاع و ترویج دین به حوزه های علمیه هدایت کنند و به جوانان عرض می کنم که ارتباط خود را با امام زمان(عج) تقویت و خالص کنید تا آن حضرت شما را هدایت کند./822/پ202/ب1

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
صادق زمانزاده
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
متاسفانه در زمانه ما قرآن و اهل بیت بسیار مهجور شدند و روزگار ما را از معنویات غافل کرده است و این سبب گرفتاری های بی شمار مان در دنیا شده است
0
0
قاسم پور
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
ان شاالله به لطف اهل بیت علیهم السلام همیشه با قرآن مانوس باشیم
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
همه ما وظیفه داریم و باید تلاش کنیم فرزندانمان بطور حداکثری با مفاهیم دینی آشنا شوند تا در این روزگار پر شبهه دینشان به خطر نیفتد
0
0