۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۵۳۳۸۶
حجت الاسلام والمسلمین عالی مطرح کرد؛

دعاهای ماثوره تجلی شخصیت اهل بیت و گنجینه‎ای برای نجات بشر

دعاهای ماثوره تجلی شخصیت اهل بیت و گنجینه‎ای برای نجات بشر
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شخصیت هر انسان را می توان براساس خواسته های او شناخت، گفت: دعاهای ماثوره تجلی شخصیت اهل بیت(ع) و گنجینه ای برای نجات بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در منبر مجازی که در آستان مقدس امام‌زاده عبدالله(ع) برگزار شد، گفت: دعا، تجلی و نازله شخصیت امام معصوم است.

وی افزود: کسی که با دعا مأنوس می‌شود در حقیقت با صاحب آن دعا ارتباط برقرار کرده و به‌واسطه ایشان تربیت می‌شود؛ نتیجه این تربیت آن است که افق و خواسته‌های انسان وسعت پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان داشت: انسان به هر میزان خواسته‌هایش بزرگ و وسیع باشد به همان مقدار شخصیت او بزرگ و وسیع خواهد بود، امام علی(ع) فرمودند: اندازه هر انسانی بسته به همت اوست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همان‌گونه که اولیای الهی در نیاز و خواسته‌های انسان می‌توانند تصرف داشته باشند شیطان ویارانش نیز می‌توانند بر خواسته‌های آدمی تصرف کرده و نیازهای او را کاذب و دنیوی کنند تا انسان به دنیا وابسته و از آخرت غافل شود.

وی افزود: نیازهای کاذب سبب وابستگی انسان به دنیا و موجب توجه آدمی از ملکوت به ملک می‌شود چنین انسانی دیگر فرصت راز و نیاز با خداوند را نخواهد داشت برای همین مهم‌ترین هدف شیطان آن است که آرزوهای واهی را در وجود انسان تقویت کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بابیان اینکه اهل‌بیت(ع) هادیان مسیر الهی هستند، عنوان کرد: اهل‌بیت(ع) در دعاهایشان خواسته‌های انسان را الهی و انسانی می‌کنند تا از آرزوهای واهی که سراسر حیوانی و زمینی است نجات دهند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اهل‌بیت(ع) با دعاهایی که بیان فرمودند نوع نگاه انسان را تغییر و خواسته های دنیوی او را آسمانی می کنند؛ خواسته‌های هر انسانی نشان می دهد که او چه مقدار به معنویات و آخرت توجه دارد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات