۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۵۳۳۹۵
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

توسل به اهل بیت، انسان را به خدا نزدیک می‌سازد

توسل به اهل بیت، انسان را به خدا نزدیک می‌سازد
استاد حوزه علمیه اهواز گفت: کسی که اهل بیت (ع) را مورد توجه قرار دهد، خداوند متعال را هدف قرار داده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد عالی حوزه علمیه اهواز، صبح امروز در سلسله مباحث یار اظهار داشت: رمضان، فرصتی الهی برای بازسازی و خودسازی است؛ بسیاری از وسائل مورد نیاز و ابزار دست مان در زندگی مادی پس از مدتی کارکرد نیازمند بازسازی می‌شوند.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه انسان نیازمند تعمیرات اساسی در زندگی دنیوی است، عنوان داشت: ازدحام و هیاهوی زندگی روزانه، لایه‌ای بر قلب ما می‌گذارد که سبب تضعیف معنویت می‌شود و در آن موقع دعا و رازو نیاز کمتر خواهد شد.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه چنین لایه‌ای سبب فاصله میان انسان و خداوند می‌شود، خاطرنشان کرد: روح و قلب انسان با اعمالش، تعمیر و بازسازی می‌شود و رمضان، ماه تعمیرات اساسی انسان در بُعد معنوی است؛ در چنین ماهی باید کوتاهی را جبران کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه توجه به قرآن ما را به اجابت دعا و خدا نزدیک می‌سازد، ادامه داد: در روایتی از امام حسن مجتبی (ع) نقل شده که دعای تلاوت کننده قرآن مستجاب می‌شود، دعایی که زود و یا دیر مستجاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسل به اهل بیت (ع) ما را به خدا نزدیک می‌سازد، گفت: کسی که اهل بیت (ع) را مورد توجه قرار دهد، خداوند متعال را هدف قرار داده است؛ برای رسیدن به خدا در رمضان، باید به سوی قرآن و اهل بیت رفت و دعا‌های وارده را قرائت کنیم./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات