۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۵۳۴۰۹
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی مطرح کرد؛

روز جهانی قدس طنین زنگ اخراج صهیونیست ها از جوامع اسلامی

روز جهانی قدس طنین زنگ اخراج صهیونیست ها از جوامع اسلامی
تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن با تاکید بر اینکه صهیونیست ها باید از کشورهای اسلامی اخراج شوند، گفت: فلسطین باید به پیکر اسلام برگردانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بزرگداشت روز جهانی قدس را یکی از یادگارهای مهم برجای‌مانده از امام راحل دانست و گفت: امام راحل با نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس نهضتی جهانی برای به رخ کشیدن مظلومیت مردم فلسطین و جنایات ددمنشانه رژیم سفاک جعلی اسرائیل آغاز کردند.

وی افزود: اینکه امام راحل و ملت ایران بنیان‌گذار احیای روز قدس در جهان اسلام و جهان بشریت بودند حکایت از طرفداری همیشگی نظام جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مظلوم و اعلام انزجار از دولت‌های ظالم و رژیم‌های پوشالی چون اسرائیل است که در مقام ظلم و تعدی به حقوق دیگران برآمدند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی بازگرداندن فلسطین به پیکر جهان اسلام را وظیفه همه مسلمانان و دولت‌های اسلامی بیان کرد و ادامه داد: احیای روز قدس در حقیقت ترجمان و تکرار این رسالت است که بر عهده تک‌تک مسلمانان و آزادی خواهان جهان قرارگرفته است.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به اینکه تنها دولتی که به‌صورت علنی از ملت فلسطین حمایت می‌کند جمهوری اسلامی ایران است، گفت: بسیاری از مردم جهان حامی ملت فلسطین هستند و از آنان دفاع می‌کنند اما این افتخار جمهوری اسلامی ایران است که تنها دولتی است که از ملت فلسطین دفاع و حمایت می‌کند.

وی افزود: البته شاید برخی دولت‌ها نیز به تبعیت از جمهوری اسلامی ایران وارد این عرصه شوند مانند کشور عراق، اما اینکه عملاً درصحنه کمک‌رسانی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بتوانند در سازمان‌ ملل، محافل و سمینارهای بین‌المللی نقش تأثیرگذاری در دفاع از ملت فلسطین داشته باشند و یا مبارزه با صهیونیست‌ها را رهبری کنند تنها دولت و ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی ادامه داد: به همین جهت روز جهانی قدس یک روز ماندگار و همیشگی است و امام راحل این روز را برای همیشه به‌عنوان روز قدس اعلام کردند و گرامیداشت آن تا زمان اضمحلال صهیونیست‌ها و خروج وجود کثیفشان از سرزمین‌های عالم اسلام ادامه خواهد داشت.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) بیان داشت: مردم فلسطین اعم از مسیحی، یهودی و مسلمان باید با یک تفاهم‌نامه و رجوع به آرای عمومی دموکراسی واقعی را درنهایت صلح و امنیت برای این سرزمین به ارمغان بیاورند.

وی افزود: یهودی‌های وارداتی آن صهیونیست‌های دژخیم و ظالمی که امروز منازل مردم فلسطین را بر سر آنان خراب می‌کنند و با غصب سرزمین‌ها و باغات زیتون فلسطینی‌ها دست به شهرک‌سازی می‌زنند جایی در میان سرزمین فلسطین ندارند، این غاصبان باید بدانند روزی باید از این سرزمین آواره و از قلب کشوهای اسلامی اخراج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: احیای روز جهانی قدس در حقیقت بیدار نگه‌داشتن حس مسؤولیت و رسالتی است که بر عهده تک‌تک مسلمانان و آزادی خواهان گذاشته‌شده است./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات