۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۵۳۴۲۶
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان مطرح کرد؛

وظیفه ما نسبت به فلسطین مضاعف شده است| مقاومت؛ تنها گزینه دربرابر اسرائیل

وظیفه ما نسبت به فلسطین مضاعف شده است| مقاومت؛ تنها گزینه دربرابر اسرائیل
حجت الاسلام والمسلمین باطنی با تأکید بر اهمیت پافشاری بر گفتمان مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی، گفت: امروز وظایف ما نسبت به فلسطین چندین برابر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی جانشین حوزه علمیه اصفهان، در آستانه روز قدس، در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت توجه به روز قدس، گفت: بنای روز قدس بر مبنای ستم ستیزی و حمایت از مظلوم در آموزه های دینی ما بوده است و این فرهنگ نیز به دین، قرآن و سیره اهل بیت(ع) تعلق دارد و حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالم ما را به این باور رسانده که با موجودیت رژیم صهیونیستی سر سازش نداشته باشیم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: اساسا چگونگی تشکیل رژیم اشغالگر قدس خلاف رویه جاری در عرف بین الملل بوده و بیش از هفت دهه مردم مظلوم فلسطین در آوارگی و تحت فشار و ظلم و ستم این رژیم قرار دارند؛ رژیمی که هیچ قاعده بین المللی را بر نمی تابد و بر هیچ اصلی از اصول اخلاقی  پایبند نیست و آشکارا جنایت می کند و زنان و کودکان را می کشد و یک ملت را آواره کرده است و خواب و خوراک را از آنها گرفته.

اسرائیل از همه قوانین بین المللی آزاد شده است

وی ادامه داد: این رژیم از همه مقررات بین المللی مستثنی است و آزاد به معنای واقعی کلمه در جهان از همه قوانین بین المللی و مصوبات نهادهای منطقه ای و جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: مبارزه با چنین رژیمی از منظر ما مبارزه تاکتیکی نیست بلکه استراتژی ما مبارزه با چنین رژیم اشغالگری است و علت آن این است که چگونگی شکل‌گیری آن توأم با اشغال یک سرزمین و آوارگی یک ملت است و در قلب جهان اسلام نقش یک غده سرطانی را ایفا می کند و به نوعی تمام مشکلات جهان اسلام مستقیم یا غیر مستقیم به آن بر می گردد و عامل قتنه در خاور میانه است.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای تفرقه افکنی در میان کشورهای اسلامی اظهار کرد: اسرائیل به نوعی قرارگاه اطلاعات و عملیات آمریکا و عامل تفرقه بین کشورهای اسلامی است و همچنین کارخانه تولید تروریست می باشد و تروریسم دولتی را نهادینه کرده است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: مردم فلسطین در جهان اسلام به ما چشم دوخته اند و تنها جمهوری اسلامی است که جرات و جسارت ایستادگی در برابر این زورگویان را دارد و امروز می توان گفت فلسطین سنگ محک جهان اسلام است و جهان اسلام با موضوع فلسطین آزموده می شود و در واقع کارنامه قبولی جهان اسلام با نوع برخورد و تلقی با موضوع فلسطین ورق می خورد.

تنها گزینه در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت است

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به اهمیت گفتمان مقاومت اظهار کرد: جمهوری اسلامی تئوری مقاومت را مطرح کرده و در عمل نیز پای این تئوری ایستاده و به اثبات رسانده؛ امروز تنها گزینه در مقابل رژیم صهیونیستی همان گزینه مقاومت است و این رژیم فقط زبان زور را می شناسد لذا عنوان جبهه مقاومت لرزه بر اندام این رژیم جعلی می اندازد.

وی ادامه داد: کسانی که با جبهه مقاومت مخالفت می کنند، به گونه ای پایه های آن رژیم جعلی را محکم می کنند و به بقا و دوامش کمک می کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: ما امسال در وضعیت جدیدی قرار داریم و مثل سالهای گذشته نمی توانیم مخالفت گسترده مردمیمان و سراسری کشورمان را ابراز بکنیم زیرا شرایط جدیدی وجود دارد و ویروس کرونا با دستور العمل های بهداشتی که صادر شده اجازه نمی دهد که راهپیمایی قرس انجام شود و راهپیمایی تنها راه ابراز خشم نسبت به رژیم صهیونیستی نیست.

وظیفه ما در قبال فلسطین نه تنها کم نشده بلکه چند برابر شده است

حجت الاسلام والمسلمین باطنی به بیان وظیفه آزادی خواهان جهان اشاره کرد و گفت: امروز و در این شرایط آزادگان و آزاد اندیشان جهان با سخنرانی، نوشتن مقاله، ایجاد هشتک در فضای مجازی روشنگری کنند و ماهیت این رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را نشان دهند؛ در واقع روز قدس فریاد مظلوم بر ظالم است و روز مقاومت و ایستادگی و عاشورایی زیستن است و حال که با راهپیمایی نمی توانیم خشم و ناراحتیمان از صهیونیسم را ابراز کنیم، باید از شیوه های جایگزین استفاده کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: طلاب و فضلای جوان که از ظرفیت خوبی برخوردارند قاعدتا انتظار از آنها این است که  از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند و مبانی قرآنی و روایی ظلم ستیزی و مظلوم گرایی را تبیین کنند و نمونه های فراوانی که سیره اهل بیت علیهم السلام رخ داده را برای مردم تبیین کنند و با تبیین آموزه های دینی بصیرت مردم شریف و انقلابی را ارتقا دهند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات