۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۵۳۴۷۰
منبرهای مجازی؛

آزادسازی فلسطین، آرمانی انسانی، اسلامی و عقلایی است

آزادسازی فلسطین، آرمانی انسانی، اسلامی و عقلایی است
عضو هیات علمی مؤسسه امام(ره) آزاد سازی قدس شریف و فلسطین را آرمانی نشأت گرفته از آموزه‌های دینی و در عین حال منطبق با معیارهای بین‌المللی، عقلایی و انسانی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا باقرزاده عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ویژه برنامه منبرهای مجازی خبرگزاری رسا، آزاد سازی فلسطین و قدس شریف را آرمانی انسانی، اسلامی و عقلایی توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین باقرزاده ضمن پاسخ به این سؤال که چرا فلسطین برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک آرمان مهم مطرح است، بنیانگذاری اسرائیل در قلب جهان اسلام را نتیجه طراحی همه جانبه برای سلطه بر ممالک اسلامی می داند.

به اعتقاد این استاد حوزه و دانشگاه اگر جهان اسلام به دنبال استقلال، سعادت، امنیت، صلح و رفاه است باید به فکر برداشتن این غده سرطانی باشد. حجت الاسلام والمسلمین باقر زاده در عین حال آزاد سازی فلسطین و قدس شریف را آرمانی انسانی، اسلامی و عقلایی ارزیابی می کند.

آنچه در ادامه می خوانید بخش پایانی سخنان حجت الاسلام والمسلمین باقرزاده در ویژه برنامه منبرهای مجازی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا با موضوع "آرمان فلسطین" است.

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از آرمان های مهم انقلاب اسلامی، آرمان آزادسازی فلسطین است؛ در طول بیش از چهل سالی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، این سؤال به صورت جدی مطرح است چرا فلسطین برای جمهوری اسلامی به عنوان یک آرمان مطرح است؟ برای رسیدن به پاسخ این به سؤال باید توجه داشته باشیم تشکیل کشوری به نام اسرائیل و برای حمایت از یهود با انگیزه های خیرخواهانه و بشر دوستانه انجام نشده است؛ آنهایی که اسرائیل را تشکیل دادند به دنبال رسیدگی به وضعیت نابسامان یک عده یهودی در دنیا و نجات آنها از غربت و مظلومیت نبودند؛  اگر هدف شان خیرخواهی حتی برای ملت یهود بود آنها می توانستند در قالب و روش دیگری این کار را انجام دهند.

آنها می توانستند در کشوری که یهود مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند در همان کشور  بخشی را اختصاص بدهند و یکی از بیابان ها و جنگل ها و یا منطقه ای را به عنوان مجازات بین المللی علیه آلمان که همین الان هم در حال کشیدن مجازات است، اختصاص دهند و می توانستند در قالب تشکیل یک کشور یهودی در سرزمین این کشور، یا جای دیگری این کار را انجام دهند.

این که آمدند در قلب جهان اسلام و در منطقه ای اسلامی دولتی را بنیان کردند که سابقه کینه و عداوت دیرینه با اسلام و مسلمانان دارند « أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُودَ» قرآن کریم می فرماید شدیدترین دشمن از جهت کینه ورزی با مسلمانان و مؤمنان یهود هستند.

نطفه این نسل نژاد پرست و برتری طلب نه تنها بر کل مسلمانان بلکه بر کل بشریت را در قلب اسلام گذاشتند و این بذر و غده سرطانی را کاشتند، این کار قطعا با اهدف خیرخواهانه نبود بلکه به دنبال این بودند که منطقه اسلامی هیچ گاه روی آرامش را نبیند، این اختصاصی به تشکیل دولت یهود ندارد؛ همین الان تشکیل داعش، طالبان، نزاع های منطقه های و مباحث قومیتی که در منطقه ایجاد می شود بخشی از برنامه هایی است که آمریکای جنایت کار و انگلیس خبیث برای منطقه می کشند، اینها می خواهند منطقه اسلامی را همواره دچار نابسمانی داشته باشند؛ تا منطقه می خواهد روی آرامش را ببیند یک حمله اسرائیلی کل منطقه را بهم می ریزد.

از دیگر سو قانون اساسی اسرائیل هنوز هم حد و مرز آن به صورت صد درصد مشخص نشده است، یعنی قانون را باز گذاشته اند، قانون اساسی اسرائیل مثل قانون عادی می ماند برای این که هر جور بتوانند اهداف برون مرزی، منطقه ای و جهانی خود را دنبال کنند و حتی قانون اساسی شان جلوی شان را نگیرد.

اسرائیل چنین وضعیتی دارد؛ حالا با این وضعیت چرا باید آرمان ما آزاد سازی فلسطین باشد؟ چون رژیم اسرائیل تنها بلای جان ملت فلسطین نیست، بلای جان امت اسلامی و بلکه بلای جان بشریت است.

امت اسلامی اگر سعادت می خواهد، اگر رفاه و امنیت و استقلال می خواهد باید برای خودش به فکر برداشتن این غده سرطانی از منطقه باشد؛ این آرمان کاملا معقول و منطقی است؛ ما هم مجبور به رسمیت شناختن چنین رژیم فاسدی نیستیم، شناسایی اگر قبل از انقلاب به صورت عملی و نه رسمی بوده، بعد از انقلاب هم به دلیل تغییر بنیادین اوضاع و احوال ما ملزم به رسمیت شناسایی اسرائیل نیستیم و چنین نخواهیم کرد، چراکه مخالف با اصل عدالت، نظم و امنیت و صلح در جهان و منطقه است.

تاکید می کنم آرمان آزاد سازی فلسطین به عنوان آرمانی انسانی، اسلامی و عقلایی برای منطقه و امت اسلامی یک آرمان درستی است؛ انقلاب اسلامی پرچم این آرمان را به دست گرفته و به دست ملت های منطقه هم داده و برای آنها هم ایجاد انگیزه کرده است.  ان شاءالله خدای متعال به ما این توفیق را بدهد که با چشمان خود نابودی اسرائیل را ببینیم که از آرمان های امام و رهبری هم هست، "الیس الصبح بقریب"  ما منتظر دمیدن صبح نابودی اسرائیل در منطقه هستیم./پ202/ف

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
هر سه بخش صحبت ایشون رو با دقت دیدم و شنیدم و البته بهره بردم
سپاس از شما
0
0