۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۵۳۵۴۲
حجت الاسلام والمسلمین تقوی تبیین کرد؛

فلسفه نام گذاری روز جهانی قدس| قدس سمبل مظلومیت و محور اتحاد امت اسلام

فلسفه نام گذاری روز جهانی قدس| قدس سمبل مظلومیت و محور اتحاد امت اسلام
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، فلسفه نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز جهانی قدس را تبیین کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس، با بیان اینکه نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، یادگار ماندگار و ارزشمند امام خمینی (ره) و یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی است، به تشریح و تبیین فلسفه و چرایی نام گذاری روزی به عنوان روز جهانی قدس پرداخت و اظهار داشت: در وهله نخست تذکر موضوع اشغال فلسطین از سوی صهیونیست‌های کودک کش و آرمان آزادی قدس شریف، یک وظیفه همگانی است.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم نخستین مبنای نام گذاری روز جهانی قدس را ظلم بزرگی دانست که در حق ملت مظلوم فلسطین انجام شده و می‌شود و افزود: مسلمانان و ملت‌های جهان نباید نسبت به این ظلم بی حد و حصر در حق انسانیت بی تفاوت باشند، پس فلسفه حمایت از ملت ستمدیده و آواره فلسطین دارای مبنای انسانی است، انسانیت حکم می‌کند که از مظلوم دفاع کنیم و در برابر ظالم بایستیم.

نماینده رهبرمعظم انقلاب در وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: دوم مطلب حائز اهمیت اینکه، امام خمینی (ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس به دنبال زنده نگه داشتن مسئله مهم فلسطین در بین وجدان‌های بیدار جهان بود؛ همانا مردم دنیا نباید موضوع اشغال یک سرزمین و آواره شدن و کشتار وحشیانه مردم آن را به فراموشی بسپارند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در تبیین سومین مبنای نام گذاری روز جهانی قدس، گفت: روز قدس در حقیقت روز ملت‌ها است، ملت‌های آزاده و انسان دوستی که جدا از سیاست دولتهایشان، هرساله حرف دل خود را نسبت به جنایات صهیونیست‌های اشغالگر فریاد می زنند.

روز قدس نماد صف بندی حق در برابر باطل

وی تصریح کرد: نکته چهارم اینکه، روز جهانی قدس در واقع نماد و نشان دهنده صف بندی حق در برابر باطل است، باید مرز میان حق و یاطل کاملاً روشن شود، بی تردید یکی از دلایل هوشمندانه امام راحل (ره) برای نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس تحقق این نکته مهم است.

رییس پیشین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، اظهار داشت: پنجمین اصل مهم نام گذاری روز جهانی قدس از سوی رهبرکبیر انقلاب اسلامی، حمایت از مجاهدان و مبارزانی دانست که با نثار جان و خون خود از آرمان آزادی سرزمینشان دفاع می کنند؛ مجاهدانی که صهیونیستها، خانه‌ها و زمین‌ها و سرزمین آبا و اجدادی آن‌ها را غصب کرده اند، اکنون ما با بزرگداشت روز قدس به هرشکل ممکن، به آن‌ها اعلام می‌کنیم که حامی و یاور آن‌ها هستیم.

روز قدس فرصت اتحاد مسلمانان و ملت‌های آزادی خواه جهان، برمحور قدس

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در تشریح ششمین مبنای نام گذاری روزجهانی قدس، گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به نام قدس شریف خوانده شده در حقیقت روز همبستگی و اتحاد مسلمانان و ملت‌های آزادی خواه جهان، برمحور قدس مقدس است و ره آورد این اتحاد ان شاءالله آزادی سرزمین فلسطین خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی هفتمین مبنای نامگذاری روز جهانی قدس را پیوند انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران و انقلاب و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم انقلاب ما از ابتدا با خیزش انقلابی و مقاومت ملت ستمدیده فلسطین پیوندی مبنایی و ناگسستنی داشته و دارد که در یک مسیر مقدس حرکت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در ادامه تصریح کرد: حال باید به این سؤال مهم پاسخ دهیم که مبنای حمایت ما از ملت مظلوم فلسطین چیست؟ اولاً لزوم دفاع از مظلوم؛ آنگونه که رسول گرامی اسلام (ص)، میفرماید: " مَنْ سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ " هرکس بشنود صدای انسانی را که فریاد می‌‏کند،‌ای مسلمانان به فریاد من برسید، و او را کمک نکند، مسلمان نیست.

دفاع از ملت فلسطین دفاع از هویت دینی/ غده سرطانی باید ریشه کن شود

وی افزود: اهتمام به امور مسلمین که مورد تأکید پیامبراسلام و دین ما است، عدم سکوت و لزوم ایستادگی در برابر ظالم، کمک به همنوعان صرف نظر از هردین و آیین، جهانی بودن اسلام فارغ از مرز‌های جغرافیایی یعنی هرکجا مسلمانی مورد تعرض قرارگیرد وظیفه داریم دست ظالم را قطع کنیم، لزوم دفاع از هویت دینی خود و بیت المقدس به عنوان قبله اول ما و بخش مهمی از تاریخ اسلام، از دلایل و مبانی حمایت ما از ملت مظلوم فلسطین است.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تأکید کرد: دنیا بداند، تا این غده سرطانی صهیونیستی در منطقه باشد، انسان‌ها و دنیا روی آرامش را نخواهند دید، باید این غده را ریشه کن کنیم؛ ما با یهودیان مشکلی نداریم، اما صهیونیست‌های جنایتکار را دشمن اصلی خود می‌دانیم، همانا در برابر رژیم جعلی اسرائیل تنها چیزی که مؤثر است مقاومت و مبارزه است و امت بزرگ اسلام باید حمایت از ملت فلسطین را دفاع از اسلام و وظیفه خود بدانند./۹۷۷/ت302/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات