۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۵۳۵۵۶
امام جمعه بابل:

روز جهانی قدس سبب شکل گیری انتفاضه‌های متعدد شد

روز جهانی قدس سبب شکل گیری انتفاضه‌های متعدد شد
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که روز جهانی قدس سبب شکل گیری انتفاضه‌های متعددی شد، گفت: این انتفاضه‌ها ضربات مهلکی را به پیکر دشمن وارد کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، روز قدس را یکی از یادگاری‌های ارزشمند امام راحل عنوان کرد و گفت: این روز بزرگ امانت بزرگی است که امام راحل در سال ۵۸ در نخستین سال آغاز انقلاب اسلامی تدبیر کردند.
 
وی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با هوشمندی و تدبیر آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا ملت‌های مسلمان جهان نسبت به مسأله فلسطین و قدس شریف عکس العمل نشان دهند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: ملت‌های مسلمان هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس و نشان دادن احساسات و عکس العمل خود نسبت به این جریان مهم، حمایت جدی خود را نسبت به مسأله قدس و فلسطین نشان داده اند.
 
امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود گفت: غریب به چهل سال از این نامگذاری ارزشمند از سوی امام خمینی (ره) می‌گذرد و برکات عظیمی از این تدبیر مهم عائد و واصل جامعه اسلامی شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که در سایه این نامگذاری مهم از سوی امام راحل مسأله قدس و فلسطین به عنوان مسأله نخست جهان اسلام قرار گرفت، بیان داشت: علاوه بر این که این نامگذاری مهم موجب مردمی شدن جریان قدس در جهان شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روز جهانی قدس موجب شکل گیری انتفاضه‌های متعددی شد، ادامه داد: این انتفاضه‌ها ضربات مهلکی را به پیکر دشمن وارد کرده است.
 
امام جمعه بابل به شکل گیری جریان مقاومت در منطقه اشاره کرد و با بیان این که این جریان ارزشمند نیز در ادامه همان تدبیر مهم امام راحل به دست آمده است، بیان داشت: این جریان قدرتمند تنها منحصر به فلسطین نیست بلکه در سوریه، عراق و یمن نیز شاهد شکل گیری از جریان مقاومت هستیم و این از برکات جریان بزرگ قدس است.
 
وی با تأکید براین که پیروزی نهایی متعلق به جریان مقاومت است، خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی که امروز مورد حمایت آمریکا و سایر کشور‌های غربی و عربی است نفس‌های آخر حیات نکبت بار خود را می‌گذراند و به زودی نابود خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که هیچ گاه نباید بگذاریم مسأله مهم فلسطین و قدس به فراموشی سپرده شود، بیان داشت: گرچه امسال به دلیل شرایط به وجود آمده، امکان برگزاری تجمعات در کشورمان وجود ندارد، اما ملت بزرگ ایران در سایر عرصه‌ها به گونه‌ای عمل خواهند کرد که این موضوع مهم همچنان پررنگ باقی بماند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات