۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۵۳۵۸۴

برگزاری میزگرد روز قدس در سایه معامله قرن از سوی سفارت ایران در اردن

برگزاری میزگرد روز قدس در سایه معامله قرن از سوی سفارت ایران در اردن
میزگرد روز قدس در سایه معامله قرن از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن به مناسبت روز جهانی قدس میزگردی با حضور سه نفر از چهره های فلسطینی از جمله خانم لیلا خالد از مبارزان فلسطینی، فاروق العزه از اعضای ارشد جنبش فتح و فراعنه حماده نماینده سابق مجلس اردن و روزنامه نگار برجسته این کشور با موضوع «روز قدس در سایه معامله قرن» برگزار کرد.

لیلا خالد در این نشست عنوان کرد: مسئله فلسطین برخلاف انتظار بنیانگذاران رژیم صهیونیستی از خاطره نسل های جدید فلسطینی پاک نشده و حتی هنوز در اردوگاه های آوارگان اگر از یک کودک بپرسید اهل کجا هستید، می گوید اهل فلان روستا در فلسطین هستم.

وی با اشاره به اینکه فلسطینی ها در جوامع میزبان جزو طبقات تحصیل کرده محسوب می شوند، اظهار داشت: نسل جدید فلسطین خود را وقف تقویت دانش کرده است.

فاروق العزه هم در ادامه با اشاره به شکست تجربیات مربوط به مذاکرات در تاریخ فلسطین عنوان کرد که تمام راه های سیاسی شکست خورده اند و گزینه ای جز مقاومت باقی نمانده است.

حماده فراعنه نیز با اشاره به اینکه تمام راه حل سیاسی ماحصل تغییر در توازن قوا است، اظهار داشت: معامله قرن محصول چند تحول منطقه ای از جمله ضعف و عدم اتحاد گروه های فلسطین، جنگ ها در جهان عرب (در سوریه، عراق و لیبی)، بحران در روابط ایران و کشورهای خلیج فارسی، تقسیم در اتحادیه اروپا و دعواهای داخلی در ایالات متحده است. 

لیلا خالد در بخشی از این میزگرد که از صفحات اجتماعی سفارت جمهوری اسلامی ایران در امان به طور زنده پخش شد، گفت: امروز جوانان فلسطینی علاوه بر اسلحه سلاح جدیدی به نام اینترنت دارند که با آن می‌توانند آگاهی عمومی را درباره ماهیت اسرائیل افزایش دهند. همین آگاهی عمومی می‌تواند منجر به تکرار تجربه آپارتاید در آفریقای جنوبی شود که جهان آن را محکوم کرد.کیان غاصب براساس تمام معیارها از فلسطین قوی تر است، به جز معیار اخلاقی و منطقی و در این نبرد حقانیت ندارد. 

برنامه سالانه روز قدس که با حضور ده‌ها نفر از فعالان سیاسی فلسطینی و اردنی در سفارت جمهوری اسلامی برگزار می شد، امسال به دلیل رعایت تدابیر مقابله با کرونا با حضور تنها سه نفر برگزار شد و این برنامه به طور زنده از صفحات اجتماعی سفارت ایران در توئیتر(@IRANinJORDAN)، فیس بوک(Embassy of the Islamic Republic of Iran-Amman ) , اینستاگرام(ir.iran-in-jordan) به طور زنده پخش شد.

منبع: فارس

ارسال نظرات