۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۵۳۶۰۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

آزادسازی خرمشهر تجلی و اثبات باور «ما می‌توانیم» بود

آزادسازی خرمشهر تجلی و اثبات باور «ما می‌توانیم» بود
امام‌جمعه بیرجند گفت: فتح و آزادی خرمشهر در سوم خردادماه در عملیات بیت‌المقدس فتح خاک نبود بلکه درواقع تجلی و اثبات باور «ما می‌توانیم» بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار پرسنل تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، با گرامیداشت سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: فتح و آزادی خرمشهر در سوم خردادماه در عملیات بیت‌المقدس فتح خاک نبود بلکه درواقع تجلی و اثبات باور «ما می‌توانیم» بود.

وی افزود: فتح خرمشهر، نتیجه تغییر رویکرد کلان جنگ به سمت تفکر انقلابی و اقدام جهادی جوانان مؤمن و انقلابی بود که به فرمایش رهبر معظم انقلاب، فتح الفتوح امام خمینی (ره) بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به شهید حسن باقری؛ طراح عملیات فتح خرمشهر، اضافه کرد: یکی از مبرزترین و پُرافتخارترین نمادهای این فتح الفتوح، قطعاً شهید حسن باقری است که در بین فرماندهان جوان، مؤمن و انقلابی، به تعبیر رهبر معظم انقلاب «معجزه انقلاب» است و نقش بسیار مهمی در فتح خرمشهر داشت.

وی ادامه داد: او از استراتژیست‌های تأثیرگذار در جنگ با راهبردهای انقلابی و ساماندهی جبهه‌های نبرد نامتقارن علیه دشمن بود و نقش او در دفاع مقدس به قدری مهم است که می‌توان تاریخ دفاع مقدس را به دو مرحله قبل و بعد شهید حسن باقری تقسیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: فرمانده فکوری که با تفکر، نگرش و رفتار سامان‌مند به صحنه جنگ و ایجاد تحول انقلابی در شناسایی و کسب اطلاعات دقیق از مختصات جبهه نبرد و وضعیت خطوط خودی و دشمن در عملیات‌های شاخصی چون شکست حصر آبادان (ثامن‌الائمه (ع))، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس نقش بی‌نظیری داشت.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل امام خامنه‌ای درباره او می‌فرماید: «شهید حسن باقری بلاشک یک طرّاح جنگی است. کِیْ؟ در سال ۶۱؛ کِیْ وارد جنگ شده است؟ در سال ۵۹. این مسیرِ حرکت از یک سرباز صفر به یک استراتژیست نظامی، یک حرکت بیست‌ساله، بیست‌وپنج‌ساله است؛ این جوان در ظرف دو سال این حرکت را کرده است این‌ها معجزه انقلاب است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: شهید باقری با قدرت بالا در تجزیه و تحلیل مطابق با شناخت دقیق از واقعیات میدان، در تبیین شیوه نبرد انقلابی سه ماه پس از آغاز جنگ و در اوج ناامیدی فرماندهان نظامی نوشت: باید به خود جرئت داد که این نوع جنگیدن به درد نمی‌خورد و لازم است که استراتژی این جنگ عوض شود./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات