۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۵۳۶۳۱
‌علمای برجسته اهل‌سنت کردستان:

تابع حکم رهبر معظم انقلاب در اعلام زمان عید فطر هستیم

تابع حکم رهبر معظم انقلاب در اعلام زمان عید فطر هستیم
علمای برجسته اهل‌سنت ضمن محکومیت اقدامات عده‌ای قلیل در اعلام زود هنگام عیدسعید فطر، اعلام کردند که اهل‌سنت در این‌ باره تابع حکم مقام معظم رهبری هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، هرساله در روزهای پایانی ماه رمضان که کم‌کم بعد از یک ماه روزه‌داری به عید سعید فطر نزدیک می‌شویم، برخی افراد و گروه‌های خاص به‌دنبال ایجاد تفرقه و دودستگی میان مسلمانان شیعه و سنی و اعلام زودهنگام عید هستند.

علمای برجسته اهل‌سنت ضمن محکومیت این حرکات و اقدامات عده‌ای قلیل، هرگونه اعلام زود هنگام عیدسعید فطر را بازی در زمین دشمن دانسته و صراحتاً اعلام کرده که اهل‌سنت در این‌باره تابع «حکم مقام معظم رهبری» هستند.

عید فطر باید از سوی رهبر جامعه اسلامی اعلام شود

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سننندج ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به همه ملت ایران و مردم شریف استان کردستان؛ اظهار داشت: امیدوارم پس از یک ماه عبادت و روزه‌داری، نماز شکرانه با رعایت دستورالعمل بعداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی خوانده شود.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره به‌دنبال ایجاد تفرقه میان امت مسلمان هستند، به برخی ناهماهنگی‌ها در اعلام روز عید فطر اشاره کرد و گفت: نماز عید فطر با سایر نمازهای اعیاد تفاوت دارد و باید از سوی رهبر جامعه اسلامی اعلام شود و تبعیت از کشورهای بیگانه در برگزاری نماز عید فطر جایز نیست.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم عده‌ای افراد که به‌دنبال تفرقه و شکستن صفوف مسلمانان هستند را نخورند و اتحاد حفظ خود را حفظ کرده و در جشنی شرکت کنند که اتحاد و همبستگی در آن وجود داشته باشد.

هر کس با نظر مقام معظم رهبری مخالف باشد، مزدور استکبار جهانی است

ماموستا محمدامین راستی؛ عالم برجسته اهل‌سنت نیز با بیان اینکه برخی افراد در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با اعلام زودهنگام عید فطر به دنبال تفرقه میان مسلمانان هستند؛ اظهار داشت: نه تنها در ماه رمضان بلکه در طول 12 ماهه سال 120 اکیپ ماه را رصد کرده و یقیناً اگر ماه را روئیت کنند، رسماً اعلام می‌کنند.

وی گفت: جای بسی تعجب است که اگر در برخی کشورهای بیگانگه ماه روئیت و جشن را اعلام کنند، مردم نیز در ایران و استان کردستان جشن بگیرند!

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: سؤال اینجاست آیا باید سران فاسد، شکم‌پرور و شهوت‌ران برای مسلمانان تصمیم بگیرند؟ خیر، همه ما تابع دفتر مقام معظم رهبری هستیم و هر کس با این نظر مخالف باشد، مزدور استکبار جهانی است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم برجسته اهل‌سنت با تبریک فرارسیدن عید فطر اظهار داشت: متأسفانه این روزها برخی افراد معلوم‌الحال در اعلام عید فطر، هر کدام برای خود مجتهدی شده و با اهداف خاص به‌دنبال دودستگی میان مسلمانان هستند در حالی‌که در ایران، روئیت هلال ماه شرط اعلام ماه قمری جدید و شروع و پایان ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه بانه با بیان اینکه عید فطر، عید بزرگ مسلمانان و مشترک میان شیعه و سنی است؛ تصریح کرد: امیدوارم امسال نیز همانند سالیان گذشته همه مردم متفق القول و با وحدت عید فطر را جشن گرفته و دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

مسلمانان شیعه و سنی در برگزاری عید فطر تابع دستور و اعلام رهبر معظم انقلاب هستند

ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان از همه مردم ایران اسلامی و کردستان خواست که در برگزاری نماز عید سعید فطر وحدت داشته و از روبوسی و دست‌دادن خودداری کنند و از دل با یکدیگر باشند.

وی با بیان اینکه یکی از برکات جشن عید سعید فطر نزدیک شدن دل‌های مسلمانان به یکدیگر و پاک شدن کینه‌هاست، افزود: مسلمانان شیعه و سنی سراسر کشور در برگزاری نماز این روز متفق‌القول و تابع دستور و اعلام رهبر معظم انقلاب گام بردارند.

امام جمعه مریوان تصریح کرد: هرچه وحدت و انسجام مسلمانان در روزهای وحدت‌بخشی چون عید فطر پیوسته‌تر باشد، ناامیدی و مأیوسی دشمنان بیشتر خواهد شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات