۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۵۳۶۸۹
آیت‌الله تحریری:

رحمت خاص پروردگار شامل متقین می شود

رحمت خاص پروردگار شامل متقین می شود
تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه رحمت خاص پروردگار شامل متقین می شود، گفت: رمضان ماه جلای روح و رسیدن به طهارت قلبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در آخرین برنامه تلویزیونی شرح دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان گفت: روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان است، ماهی که رحمت بیکران الهی بر بندگان نازل‌شده و عده‌ای این رحمت را با قرار گرفتن در این ماه پذیرفته‌اند.

وی افزود: خداوند متعال می‌فرماید رحمت من هر چیزی را فراگرفته است منتهی برای کسانی که در مسیر تقوا و طهارت قرارگرفته باشند این رحمت را لازم می‌گردانم.

آیت‌الله تحریری گفت: مراحل گوناگونی از پاکی برای انسان متصور است، نخست پاکی اعتقادی است. اعتقاد بر همه اعمال، رفتار و افکار انسان حاکم است برای همین آدمی همواره باید تلاش کند اعتقاداتش در مسیر صحیح قرار گیرد و ادامه‌دار باشد.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: نخستین نقطه نفوذ ابلیس آن است که انسان را از وادی ایمان صحیح به مسیر شرک و نفاق یا کفر بکشاند لذا از اساسی‌ترین رحمت‌های الهی که شامل انسان می‌شود آن است که انسان آن ایمان صحیح به خداوند متعال و دین الهی را داشته باشد تا توفیق الهی را کسب کند.

وی گفت: انسان به‌مقتضای همین ایمان باید حرکت کند و خودش را به خداوند متعال بسپارد تا در مسیر شرک، کفر و نفاق قرار نگیرد.

آیت‌الله تحریری بیان داشت: انسان به هر میزان به خداوند متعال تمسک بجوید به همان مقدار رحمت الهی شامل حال او می‌شود، قرآن کریم می‌فرماید هر کس به خداوند چنگ بزند او به صراط مستقیم هدایت‌ شده است.

تولیت مدرسه علمیه مروی عنوان کرد: خداوند نسبت به مؤمنان لطف خاص دارد، انسان باید بدانید همین‌که به خدا و اولیای الهی ایمان آورده لطف و عنایت پروردگار شامل او شده است بنابراین انسان همواره باید به این لطف توجه داشته باشد تا خداوند ظاهراً و باطناً او را اصلاح کند.

وی افزود: انسان اگر در وادی طهارت قلب قرار گیرد می‌تواند مراحل طهارت قلبی را درک کند. انسان همواره باید از وارد شدن به وادی آلودگی‌ها به خداوند متعال پناه ببرد./۸۱۳/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات