۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۵۳۶۹۵
آیت الله حیدری:

در شرایط کنونی از دیدوبازدید‌های عیدانه صرف نظر کنیم

در شرایط کنونی از دیدوبازدید‌های عیدانه صرف نظر کنیم
آیت الله حیدری گفت: در شرایط کنونی از دیدوبازدید‌های مربوط به عید صرف نظر کنیم؛ چرا که احتمال دارد با هر انسان ناقل کرونا روبه رو شویم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پیامی ویدئویی با تبریک عید سعید فطر از همه هم استانی‌ها خواست ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایام تعطیلات عید فطر، برای حفظ سلامت خود و اطرافیان از دید و بازدید و حضور در اجتماعات جدا خودداری کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با ابراز امیدواری از اینکه پایان یک ماه روزه داری، مغفرت و رحمت الهی باشد، خاطرنشان کرد: شارع مقدس پرداخت زکات فطره در پایان ماه رمضان را واجب اعلام کرده که پیش از عید باید پرداخت شود، در سال جاری میزان فطریه هر فرد صد هزار ریال اعلام شده است.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه اقامه نماز عید فطر در زمان کنونی جزو مستحبات است، اظهارداشت: حفظ سلامتی خود و دیگران از واجبات است؛ در شرایط کنونی از دیدوبازدید‌های مربوط به عید صرف نظر کنیم؛ چرا که احتمال دارد با هر انسانی که روبه رو شویم ناقل کرونا باشد.

وی گفت: اگر عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی سبب انتقال ویروس کرونا و مرگ دیگران شود، در واقع مشارکت در مرگ افراد می‌شود حتی اگر انسان احتمال بدهد از دیگران به ویروس آلوده شود و با این حال دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند همانا دست به خودکشی زده است.

نماینده جلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر همگان واجب است و از مهمترین دستورها، عدم حضور در تجمعات و رویداد‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است؛ از همین رو با توجه به احتمال انتقال کرونا از طریق تجمعات، نماز عید فطر لغو شد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه عیدفطر را با تلفن، پیامک و در فضای مجازی به دیگران تبریک بگوییم، گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله حقوق الناس است، چنین حقوقی باید رعایت شود، با رعایت توصیه‌های بهداشتی و در خانه ماندن، عید را گرامی بداریم. /۹۴۵۶/پ210/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات