۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۶۵۳۷۰۰
آیت‌الله صدیقی:

عید سعید فطر، عید غلبه بر نفس اماره و بازگشت به فطرت توحیدی است

عید سعید فطر، عید غلبه بر نفس اماره و بازگشت به فطرت توحیدی است
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: عید سعید فطر، عید غلبه بر نفس اماره و بازگشت به فطرت توحیدی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا, آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره)، هم‌زمان با شب عید سعید فطر در پیامی صوتی با تبریک این عید بزرگ گفت: عید سعید فطر یکی از دو عید بین‌المللی اسلام است.

وی افزود: عباراتی که در قنوت نماز عید سعید فطر خوانده می‌شود بسیار دل‌انگیز بوده و برای انسان ایجاد شرف می‌کند.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه عید سعید فطر، روز پیروزی بر نفس اماره است، عنوان کرد: روز عید فطر به معنای از سر گرفتن زندگی معنوی است تا مسلمانان به سبک توحیدی زندگی کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه روز عید فطر مایه مباهات پیامبر اکرم (ص) است، اظهار داشت: امت اسلامی در ماه مبارک رمضان دستشان از مسائل توحیدی، اخلاقی و معنوی پر می‌شود و همین امر موجب توسعه دین و رضایت پیامبر اکرم(ص) خواهد بود.

وی بابیان اینکه عید سعید فطر روز اتحاد و یکدلی امت اسلامی است، گفت: یکی از ویژگی‌های عید سعید فطر شاد کردن دل‌های مستضعفان است، در چنین روزی مؤمنان پاداش اعمال صالح خودشان را از خداوند متعال دریافت می‌کنند.

آیت‌الله صدیقی اجتماعات مسلمانان را در چنین روزی بیانگر عزت و پیروزی آنان دانست و گفت: در چنین روزی همه مؤمنان در کنار هم قرار می‌گیرند و در پیشگاه پروردگار حاضر می‌شوند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با استناد به روایات، عنوان کرد: طبق صریح روایات؛ آن روزی که خداوند معصیت نشود عید است، در روز عید سعید فطر مؤمنان روزه‌دار پس از یک ماه مراقبت نفس در محضر خداوند حاضر می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه بالاترین دعا در روز عید سعید فطر دعای فرج است، خاطرنشان کرد: در این روز باید حکومت جهانی امام زمان(عج) را از خداوند درخواست کنیم./813/پ210/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
آن روزی که خداوند معصیت نشود عید است،
1
0
اسلامی م
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
عید سعید فطر را بر مقام عظمای ولایت ، مراجع عالیقدر ،علماء اعلام ، عموم مسلمانان و عزیزان بزر گوارمان در این خبرگزاری خوب و دوست داشتنی و کاربران محترمشان تبریک و تهنیت عرض میکنم و پیروزی اسلام بر کفر و سعادت دنیوی و آخروی را برای همه ی حق دوستان از خدای متعال خواهانم .
1
0