۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۶۵۳۷۶۵
استاندار خوزستان:

تا دو هفته آینده مشکل بی‌آبی غیزانیه برطرف می‌شود

تا دو هفته آینده مشکل بی‌آبی غیزانیه برطرف می‌شود
شریعتی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ در پی پایان دادن به بی آّبی غیزانیه هستیم، گفت: تا دو هفته دیگر مشکل بی آبی در بخش غیزانیه به پایان خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در پی اعتراضات صورت گرفته ساکنان بخش غیزانیه در رابطه با بی آّبی، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، ظهر امروز در حاشیه بازدید سرزده از مسیر و تاسیسات آبرسانی بخش غیزانیه اهواز در رابطه با مشکلات آب غیزانیه اظهار داشت: از سال ۹۶ در پی حل معضل بودیم، چنین پروژه بزرگی رو به اتمام و برای آن بیش از ۴۵ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه معضل آب بخش غربی و مشرحات و غیزانیه با پایان پروژه حل خواهد شد، عنوان داشت: ۱۲ اردیبهشت ماه آخرین بازدیدمان از پروژه بود و در همانجا طبق نظر آب روستایی، وعده داده شد که مشکل طی ۴۵ روز حل خواهد شد و کار‌ها طبق برنامه ریزی صورت گرفته پیش می‌رود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تا دو هفته آینده آب به مشرحات و غیزانیه بزرگ وصل خواهد شد، ادامه داد: ۶ کیلومتر پیش صفیره به نزهه خط لوله انتقال آب فرسوده است، البته تأمین اعتبار صورت گرفته و ظرف ۳۰ تا ۴۵ روز وصل خواهد شد و آبرسانی به صورت عملی پایدار خواهد بود و همه روستا‌ها از آب بهره‌مند خواهند شد.

شریعتی با بیان اینکه آبرسانی با صرف نظر از ۶ کیلومتر خط لوله فرسوده انجام خواهد شد، اضافه کرد: مشکل آب غیزانیه ۱۶ ساله است، خط آبرسانی غیزانیه سال ۶۱ بود که از آن زمان تاکنون متأسفانه گسترش، بازسازی و نوسازی پیدا نکرد و از سال ۹۶ برای گسترش، بازسازی و نوسازی اقدام مجدد شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه نفت، آب و برق استان و آب روستایی و استانداری ۴۵ میلیارد تومان را تأمین کردند، خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیارد تومان مابقی برای ۶ کیلومتر خط انتقال فرسوده ظرف یک ماه آینده تأمین خواهد شد تا از این طریق در غیزانیه برای ۱۰ تا ۱۵ سال شاهد آب پایدار باشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ۳۶ روستای دیگر غیزانیه از سمت رامهرمز آب دریافت می‌کنند، بیان داشت: این روستا‌ها نیز با مشکل آب مواجه هستند؛ از این رو بنا شد تا آب بخشی از شهرستان رامشیر از جای دیگری تأمین گردد تا آب ۳۶ روستا پایدارتر شود، با تعمیر ۶ کیلومتر خط لوله انتقال آب، آب پایدار بالای ۹۶ درصد بخش غیزانیه را خود اختصاص خواهد داد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در این مدت تانکر‌های حمل آب به غیزانیه چندین برابر شده است، گفت: مردم غیزانیه، گلایه مندی‌ها و انتقاد را همیشه به شکل درست منعکس کردند و در عین حال از تحمل و بردباری شان صمیمانه سپاسگزار هستم و طبق قول مان سعی می‌کنیم تا در دو هفته آینده به معضل آب در آنجا پایان بدهیم.

لازم به ذکر است،  بخش غیزانیه یکی از سه بخش تابع و بزرگترین بخش شهرستان اهواز است که در بخش شرقی در مسیر‌های اهواز به ماهشهر، رامشیر، رامهرمز و هفتکل واقع شده است. ٨٣ روستا در این بخش واقع شده و بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند. شغل اکثر ساکنان کشاورزی و دامپروری است.

مشکل بی آبی مردم منطقه سبب شده در سال‌های گذشته همواره شاهد اعتراض‌های به حق مردم این ناحیه باشیم. در روز‌های اخیر نیز مردم منطقه با بستن جاده مهم اهواز ـ امیدیه، تردد در این جاده ترانزیتی را متوقف کردند./۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات