۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۵۳۹۲۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

زهد و ساده زیستی از ویژگی‌های بارز آیت الله دارایی بود

زهد و ساده زیستی از ویژگی‌های بارز آیت الله دارایی بود
امام جمعه ساری، زهد و ساده زیستی را از ویژگی‌های بارز آیت الله دارایی برشمرد و گفت: این عالم وارسته هیچ گاه دلبسته دنیا نبود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت درگذشت تولیت مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، ارتحال این عالم وارسته را ثلمه بزرگی برای جامعه علمی و حوزوی استان دانست و گفت: این شخصیت علمی و اخلاقی، عمر با برکت خود را در مسیر خدمت به دین، قرآن و اهل بیت (ع) سپری کرد.
 
وی با بیان این که آیت الله دارایی (ره) در زهد و تقوا کم نظیر بود، افزود: ایشان همواره در مسیر تزکیه نفس و کسب تقوا گام برداشت.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که تزکیه نفس، محور علم و عمل آیت الله دارایی (ره) بود، خاطرنشان کرد: عمر شریف این عالم وارسته و اخلاق مدار همواره بر مدار و معیار تزکیه نفس سپری شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که آیت الله دارایی (ره) عمری را در مسیر خدمت به سربازان حضرت ولی عصر (عج) گذراند، بیان داشت: این شخصیت اخلاق مدار و وارسته با پرورش طلاب و روحانیان بسیاری به وظیفه و رسالت خود عمل کرد.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که نام و خدمات ارزشمند آیت الله دارایی در نشر و گسترش معارف دینی همواره ماندگار خواهد ماند، تصریح کرد: خدمات علمی، اجتماعی، فرهنگی و دینی این عالم وارسته همواره در ذهن‌ها باقی خواهد ماند و از ایشان به نیکی یاد خواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به مواضع انقلابی آیت الله دارایی (ره) اشاره کرد و گفت: این عالم مجاهد، در طول عمر با برکت خود همواره در مسیر انقلاب و آرمان‌های نظام و رهبری گام برداشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که مواضع انقلابی آیت الله دارایی (ره) در طول دوران نهضت انقلاب و پس از پیروزی نهضت ستودنی و ارزشمند است، تصریح کرد: سیره علمی و عملی این عالم وارسته بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه علمیه است تا مسیر زندگی خود را انتخاب کنند.
 
امام جمعه ساری، زهد و ساده زیستی را از ویژگی‌های بارز آیت الله دارایی برشمرد و افزود: این عالم وارسته هیچ گاه دلبسته دنیا نبود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های مهم زندگی آیت الله دارایی (ره) عنوان کرد و گفت: زندگی این عالم وارسته تنها در مسیر خدمت به مردم سپری شد و حضور گسترده مردم در مراسم تشییع این شخصیت روحانی، اثبات کننده این مسأله مهم است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات