۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۵۴۰۰۵
آیت‌الله جاودان:

توجه به نیاز جامعه موجب ارتقاء درجه مبلغ می‌شود

توجه به نیاز جامعه موجب ارتقاء درجه مبلغ می‌شود
استاد حوزه علمیه با اشاره به ضرورت‌های تبلیغ گفت: مبلغان باید توجه داشته باشند آن چیزی که نیاز جامعه است تبلیغ کنند تا با همین کار به درجات بالاتر دست یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد حوزه علمیه، در جلسه درس اخلاق هفتگی حسینیه شیخ زاهد(ره) گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید هر چیزی که در عالم هستی وجود دارد از همان ابتدا در خزائن الهی بوده است.

وی افزود: زمانی که قرآن کریم می فرماید انا لله و انا الیه راجعون، مقصود آن است که بازگشت همه انسان ها به سوی خداوند خواهد بود؛ انبیاء و اولیای الهی آمدند تا این مسیر بازگشت را به بشر نشان دهند، بر این اساس اگر کسی ایشان را به عنوان مربی بپذیرد و از دستورات آنان تخطی نکند می تواند به آنجایی که قرار داشته بازگردد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه بهشت دارای درجاتی است، عنوان کرد: بهشت مراتبی دارد که اگر انسان همتی بلند داشته باشد می تواند به بالاتر مراتب آن که همجواری با خداوند است دست یابد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: گفته شده درجات بهشت به تعداد آیات قرآن کریم است و فاصله هر مرتبه نسبت به مرتبه دیگر مانند فاصله ستارگان با زمین است و هر آنچه در مرتبه دوم هست قابل درک برای ساکنان مرتبه نخست نیست.

وی با بیان اینکه رحمت و نعمات الهی در بهشت قابل درک نیست مگر کسی که بهشت را دیده باشد، اظهار داشت: انسان با اطاعت خدا و رسول الله(ص) می تواند نعمات بهشت را درک کند.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: کسی که دین را تبلیغ می کند در اصل خداوند و پیامبراکرم(ص) را اطاعت کرده و نتیجه این اطاعت رسیدن به جایگاه آنان است. مبلغان باید توجه داشته باشند آن چیزی که نیاز جامعه است تبلیغ کنند تا با همین کار به درجات بالاتر دست یابند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: انسان در همه لحظات عمرش باید طاعت خداوند متعال را به جای آورد، آدمی به هر مقدار از دستورات الهی تبعیت کند به همان مقدار بالا می رود؛ بنابراین می طلبد انسان در همه کارها و فعالیت‌ها باید نیت الهی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: انسان اگر در عالم دنیا برای خودش کار نیک انجام دهد نتیجه آن را در همین دنیا دریافت می کند اما اگر همین فرد کار نیک را برای کسب رضای الهی انجام دهد ثمره این عمل نیک را در بهشت مشاهده خواهد کرد. انسان با طاعت پروردگار می تواند به قرب الهی نائل شود./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات