۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۵۴۰۱۵
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکیاهواز خبر داد؛

گذر مبتلایان به کرونا از ۱۳هزار نفر / بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

گذر مبتلایان به کرونا از ۱۳هزار نفر / بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی
احسان پور با اشاره به ابتلای بیش از ۱۳ هزار خوزستانی به کرونا گفت: پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از مردم و اصناف رعایت نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به نمایان شدن آثار اولیه عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی در روز‌های منتهی به عید فطر اظهار داشت: ۷۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا، در شبانه روز گذشته (۸ تا ۹ خرداد) در خوزستان شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از مجموع ۷۴۰ بیمار جدید، ۵۲۲ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۲۱۸ بیمار بستری شدند.

این مقام مسؤول، خاطرنشان کرد: تعداد کل مبتلایان به سیزده هزار و ۵۲۸ نفر افزایش پیدا کرد که در حال حاضر ۹۲۲ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

احسان پور ادامه داد: با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، دوازده هزار و ۷۶ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته، ۱۶ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا به ۵۳۰ نفر برسد.

احسان پور خاطرنشان کرد: عدم توجه به رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از مردم و اصناف و حضور در تجمعات، باعث انتشار هرچه بیشتر این بیماری می‌شود./۹۴۵۶/د102/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات