۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۶۵۴۱۱۲
مکتب امام خمینی(1)؛

شیخ «ماهر حمود»: امام خمینی نظریه اسلام سیاسی را اصلاح کرد

شیخ «ماهر حمود»: امام خمینی نظریه اسلام سیاسی را اصلاح کرد
رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت بیان داشت که امام خمینی نظریه اسلام سیاسی را اصلاح کرد و هویت جدیدی به امت اسلامی بخشید.

شیخ «ماهر حمود» رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به نزدیک بودن سالروز ارتحال امام خمینی(ه) بنیانگذار جمهوری اسلامی بیان داشت: تفکر سیاسی امام راحل تفکری روشن و ویژگی برجسته شخصیت ایشان شجاعت است.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت ادامه داد: تفکر امام خمینی (ره) نقش مهمی در وحدت امت اسلامی و انسجام آن ایفا کرد و همه مسلمانان به شعارهای سیاسی ایشان نیاز دارند که این شعارها در مواضعشان علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی نمود پیدا کرد که آن را غده سرطانی می داند و باید از بین برود.

شیخ ماهر حمود افزود: امام خمینی مسلمانان را امت مقتدری می داند و مقاومت را تنها راهی می داند که می توان از سیطره مستکبران رها شد و اگر مسلمانان توصیه های ایشان را عملی می کردند، واقعیت جهان اسلام طور دیگری رقم می خورد، ولی متأسفانه اکثر حاکمان عربی به فرقه گرایی و عمل به دیکته های آمریکا روی آوردند؛ زیرا آنها تاج و تخت خود را مدیون واشنگتن هستند.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، بیان داشتند که کشورهای عربی به بهانه های واهی مانند حمایت از اهل تسنن از این جنگ حمایت کردند و بدین ترتیب موانعی بر سر راه عملی شدن توصیه های امام از سوی مسلمانان ایجاد کردند.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت خاطر نشان ساخت: امام خمینی شعارهایی سر دادند که نظریه اسلام سیاسی را اصلاح کردند و هویت جدیدی به امت اسلامی بخشیدند و کاری کردند که محور مقاومت در منطقه از اتهام چپگرایان مبنی بر همصدایی با آمریکا رهایی یابند؛ زیرا ایشان با سر دادن شعار «آمریکا شیطان بزرگ است»، همه را متوجه حرکت صحیح مقاومت در مقابله با غربی ها کرد./983/ب

ارسال نظرات