۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۵۴۲۶۳
آیت الله مجتهد شبستری مطرح کرد؛

نفوذ کلام رهبر انقلاب؛ ضامن امنیت کشور / انتخابی که دشمنان را نا امید کرد

نفوذ کلام رهبر انقلاب؛ ضامن امنیت کشور / انتخابی که دشمنان را نا امید کرد
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر انقلاب فقیه و رهبری بی‌نظیر است، گفت: انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب عنایت الهی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در آیین رونمایی از کتاب سند انتخاب که در کتابخانه عمومی پارک شهر برگزار شد، گفت: درباره ولایت فقیه در کتب فقهی مطالب و ادله فراوانی بیان شده است.

وی با بیان اینکه مسأله حاکمیت ولایت فقیه در عصر غیبت از بدیهیات عقلی است، ادامه داد: از توقیع شریف گرفته تا روایات ائمه اطهار (ع) به وجود ولایت فقیه در عصر غیبت تاکید شده است.

آیت الله مجتهد شبستری با استناد به کلام امام علی(ع)، عنوان کرد: حضرت در یکی از خطبه ها می فرمایند همانا سزاوارترین فرد به خلافت در جامعه اسلامی نیرومندترین و قویترین فرد در امت است، کسی که در احکام الهی داناترین باشد، و هنگامی که فتنه گری فتنه کرد او را نصیحت کند و اگر او اصلاح نشد مجازاتش کند؛ مانند قضیه فتنه ۸۸.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان خاطره ای از انتخاب رهبر انقلاب، عنوان کرد: سال ۶۸ زمانی که مجلس خبرگان برای انتخاب رهبری جلسه تشکیل داد پس از آن که شورای رهبری به رای گذاشته شد و رای نیاورد بحث در خصوص فرد آغاز شد چند نفر برای رهبری پیشنهاد شدند اما بر اساس مطالبی که امام راحل درباره رهبر انقلاب مطرح فرموده بودند اعضای خبرگان حضرت آیت الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر انتخاب کردند، بنده خودم خصوصی نزد امام راحل رفته بودم و مساله رهبری را با ایشان مطرح کرده بودم امام فرمودند با وجود سیدعلی شما نگران رهبری پس از من نباشید.

وی با اشاره به اینکه پس از امام خمینی(ره) شایسته‌ترین فرد برای رهبری انقلاب، آیت الله خامنه‌ای است، اظهار داشت: اشارات امام راحل در انتخاب ایشان به عنوان رهبر کار مجلس خبرگان رهبری را تسریع بخشید؛ لطف و عنایات الهی بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب انتخاب شدند زیرا در آن زمان مستکبران جهان منتظر نابودی و براندازی انقلاب بودند با این انتخاب تیرشان به سنگ خورد. در عرض ۲۴ ساعت پس از رحلت امام خمینی، رهبر انقلاب انتخاب شدند و این امر باعث ناامیدی دشمنان شد.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه علاوه بر ملت ایران جهانیان نیز به مدیریت و رهبری شایسته معظم‌له تاکید می‌کنند، اظهار داشت: ایشان در میان سیاستمداران بسیار بی‌نظیر هستند به طوری که رییس جمهور روسیه می‌گوید زمانی که من به ملاقات ایشان رفتم گویی مسیح را ملاقات کردم و رهبر ایران بیشتر از من به دوران و شرایط جماهیر شوروی آگاه بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حال حاضر شاهد دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری هستیم و از همان ابتدا بنده در کمیسیون تحقیق حضور داشتم و با بررسی هایی که درباره رهبری انجام می‌شود نه تنها تا کنون نقطه ضعفی از ایشان مشاهده نشده بلکه اقتدار و مدیریت شایسته معظم‌له در مسائل داخلی و خارجی مشهود است.

وی با اشاره به نفوذ کلام رهبر انقلاب عنوان کرد: نفوذ کلام ایشان سبب شده امنیت در کشور حاکم باشد و ما امروز شاهد وحدت و اتحاد در جامعه باشیم.

آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: رهبر انقلاب در مسائل اقتصادی نیز اقتصاد مقاومتی را مطرح فرمودند زیرا می‌دانستند که تنها حلال مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است؛ اگر مسوولان به آن عمل کنند کشور را از وابستگی به خارج بی نیاز می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان در پایان خاطرنشان کرد: کتاب سند انتخاب که در این جلسه رونمایی می‌شود نسبت به کتاب های دیگر که درباره روایات رهبری نوشته شده کامل تر و جامع تر است و می‌توان گفت تمام جزئیات آن جلسه خبرگانی که حضرت آیت الله خامنه‌ای در آن انتخاب شد در این کتاب بیان شده است./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات