۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۵۴۳۵۹
امام جمعه اهل سنت گمیشان:

انقلاب امام حرکتی پیامبر گونه بود / ما سربازان امام هستیم

انقلاب امام حرکتی پیامبر گونه بود / ما سربازان امام هستیم
امام جمعه اهل سنت گمیشان، گفتمان امام راحل را گفتمان اسلام ناب محمدی دانست و گفت: در این گفتمان اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت استکبار جهانی وجود دارد.
حاج آخوند بایرام گلدی حنفی، امام جمعه اهل سنت گمیشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، با اشاره به فرا رسیدن ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) افزود: همه وظیفه داریم برای پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و انتقال آرمان‌های امام راحل به نسل‌های جوان تلاش کنیم.

حنفی ادامه داد: ما باید به عنوان سربازان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باید اندیشه‌های امام راحل را بشناسیم و در راستای اندیشه بلند آن انسان بزرگ برای نسل امروز تلاش کنیم.
 
وی به مؤلفه اصلی و اندیشه امام راحل اشاره کرد و گفت: اینکه به امام خمینی(ره) می‌گویند معمار کبیر انقلاب؛ یعنی آنکه این نظامی را که امام راحل پایه ریزی و برنامه ریزی کرده است در دنیای امروز نظیری از لحاظ شکل و محتوا نداشته است.
 
حاج آخوند حنفی، نخستین مؤلفه اندیشه امام راحل نسبت به انقلاب را بحث مردم سالاری دانست و افزود: هیچ حکومتی در دنیا بنا نمی‌شود که بدون تکیه به قدرت بزرگ باشد.
 
وی ادامه داد: امام راحل نخستین نسخه حکومت را مردم سالاری ارائه کرد بدان معنا که در اندیشه و در گفتار امام راحل مردم صد درصد و بدون تردید نقش بسیار محوری و تعیین کننده ای در نظام دارند.
 
این روحانی اهل سنت گلستان گفت: امام راحل نقش مردم را در قانون اساسی پررنگ و برجسته نشان داده است زیرا هیچ چیزی در این نظام بدون حضور مردم در عرصه‌های انتخاباتی امکان پذیر نیست.
 
امام جمعه اهل سنت گمیشان با بیان این‌که امام راحل را نمی‌توان با هیچ عالمی از علمای گذشته توصیف کرد، افزود: امام راحل ویژگی منحصر به فردی داشته است و کار‌های امام فراتر از همه علمای تاریخ در طول تشیع بوده زیرا کار امام پیامبر گونه بوده است.
 
حنفی با اشاره به این‌که امام راحل یک انقلاب بزرگ‌تر و سنگین‌تر از نظام سیاسی برپا کرده است، گفت: انقلاب بزرگ‌تر امام راحل آن بود که جو حاکم در حوزه علمیه را شکافت و فضای روشن اسلام ناب محمدی را به وجود آورده است.
 
وی بیان کرد: گفتمان امام راحل، گفتمان اسلام ناب محمدی بوده است که در این گفتمان اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت استکبار جهانی وجود دارد.
 
امام جمعه اهل سنت گمیشان تاکید کرد: برای جلوگیری از انحرافات، همگان باید گوش به فرمان جانشین امام راحل باشند، و وصیت نامه امام راحل که امری ضروری در جامعه است را بازخوانی کنند./950/ت310/ف
افشین ایمانی
ارسال نظرات