۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۵۴۳۶۴
حجت الاسلام شاملویی:

تبیین اندیشه های امام راحل نیاز جامعه است

تبیین اندیشه های امام راحل نیاز جامعه است
معاون آموزش حوزه علمیه دورود بر ضرورت نهادینه سازی اندیشه های امام راحل تأکید کرد و گفت: تبیین اندیشه های امام راحل نیاز جامعه است.

حجت الاسلام احمد شاملویی، معاون آموزش حوزه علمیه برادران دورود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بر ضرورت تبیین اندیشه های امام راحل تأکید کرد و بیان داشت: تبیین اندیشه های امام راحل شامل حوزه نظری و عملی است.

وی با بیان اینکه حوزه نظری محدود در اندیشه های سیاسی شده است که این نظریه محدود نیست و شامل مجموعه ای از اندیشه های فکری است و بخش زیادی مهجور واقع شده است.

حجت الاسلام شاملویی بیان کرد: باید نظریات امام راحل در زمینه اقتصاد، جامعه، سیاست، مدیریت، مسائل اجتماعی، سبک زندگی، مباحث خانوادگی، روابط خارجی و مسائل تربیتی تبیین شود.

وی بیان داشت: در راستای تبیین اندیشه های امام راحل اطلاع رسانی، یک واحد دانشگاهی و یا یک سخنرانی کافی نیست و با تشکیل حلقه هایی باید در لایه های مختلف در جامعه این اندیشه ها تبیین شود.

حجت الاسلام شاملویی خاطرنشان کرد: امام راحل در زمینه اقتصاد عدم تجمل را مدنظر قرار داد و در جامعه امروز وقتی زندگی و جامعه مبتنی بر حرص و طمع باشد نمی توان اقتصاد اسلامی و سبک زندگی اسلامی را نهادینه ساخت.

وی ادامه داد: در اندشه امام خمینی(ره) آمده است وقتی اقتصاد خانواده به رفاه رسید باید قناعت پیشه کرد و مدیرانی که الگوی مردم هستند کاخ نشینی را پیشه گرفتند و از اندیشه امام راحل فاصله گرفتند.

معاون آموزش حوزه علمیه برادران دورود با انتقاد از روند فعالیت صدا و سیما اظهار داشت: صدا و سیما با تبلیغاتی که انجام می دهد، جامعه و زندگی مردم را مبتنی بر طمع می کند و این مهم با اندیشه امام راحل سازگار نیست.

وی با بیان اینکه در اندیشه امام خمینی(ره) اقتصاد مبتنی بر تولید است، اذعان داشت: با نهادینه سازی فرهنگ کار، تولید و تلاش باید به سمت رشد و پیشرفت اقتصادی گام برداشت./۹۴۵۹/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات