۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۶۵۴۴۳۰
حجت الاسلام والمسلمین طائب در گفت‌وگو با رسا:

دفن امام با امام؛ رویه کسانی که دم از کدخدا می‌زنند

دفن امام با امام؛ رویه کسانی که دم از کدخدا می‌زنند
استاد حوزه علمیه قم گفت: کسانی که دم از امام راحل می‌زنند و ارتباط با آمریکا و کدخدا را مطرح می‌کنند، امام را قبول ندارند، بلکه رویه اینها دفن امام با خود امام است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که مکتب امام خمینی(ره) مکتب احیاگر اسلام ناب است، اظهار داشت: مکتب امام راحل زمینه ساز تحقق عدالت جامع به رهبری بقیه الله الاعظم(عج) بود.

وی عدالت جامع را متوقف بر حاکمیت جهانی عنوان کرد و گفت: عدالت جامع، فراگیر و همگانی جز به دست بقیه الله الاعظم(عج) و در زمان ایشان تحقق پیدا نمی کند، چرا که عدالت جامع متوقف بر حاکمیت جهانی است و این حاکمیت فقط برای او حاصل می شود.

یاور امام زمان باید دارای نگاه جامع نگر در مسأله عدالت باشد

استاد حوزه علمیه قم، کسب نگاه جامع نگر در تحقق عدالت را لازمه یاری امام زمان(عج) دانست و اظهار کرد: تحقق این حاکمیت برای آن حضرت، متوقف بر این است که نیرو و یاور داشته باشد و این نیرو باید عدالت طلب بوده و در عدالت هم جامع نگر باشد، یعنی اگر کسی در مسأله عدالت منطقه نگر باشد، این نیرو امام زمان نیست، چرا که وقتی که به عدالت منطقه ای فکر می کند و به فکر عدالت جامع نیست، یعنی این که اگر آن حضرت بخواهد بیاید، این فرد یاور او نیست و تنها می خواهد همین منطقه را دچار عدالت کند.

امام راحل با کشورها و فرقه ها عداوت شخصی نداشت

رییس قرارگاه عمار با بیان این که برای تحقق حاکمیت امام زمان(عج) یک نگاه جامع نیاز است، تصریح کرد: مکتب امام راحل، مکتبی جامع نگر بود و در جامع نگری ایشان، یک سلسله قله برای مانعِ تحقق عدالت وجود داشت که یکی از آنها، آمریکا بود و ایشان فرمود که "هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید".

وی با اشاره به نبود عداوت شخصی با کشورها در منظر امام خمینی(ره) افزود: امام راحل با کشورها، افراد، گروه ها و فرقه ها عداوت شخصی نداشت و در نگاه دشمن شناسی و مانع شناسی، مانع را معرفی کرده بود.

نگاه جامع ضد آمریکایی لازمه تحقق عدالت است

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که اگر کسی به دنبال تحقق عدالت است، در نگاه جامع لزوماً باید ضد آمریکا باشد، اظهار داشت: عدالت و ارتباط با آمریکا و کنار آمدن با آن، جمع بین نقیضین و جمع میان خدا و بت است و در حقیقت، این که یک قسمت از لا اله الا الله برداشته شود، شدنی نیست.

وی علاقه مندان به ارتباط با آمریکا که خود را پیرو مکتب امام راحل می دانند، دروغگو عنوان کرد و گفت: کسانی که امروز به دنبال ارتباط با آمریکای موجود هستند، در حقیقت اگر بگویند که به دنبال مکتب امام خمینی(ره) هستیم، مشخصاٌ دروغ می گویند، مگر این که عامی و جاهل باشند که نوعاً سردمداران این جماعت کسانی هستند که ادعا می کنند در کنار امام بزرگ شده اند و مکتب امام را می شناسند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کسانی که به دنبال تعامل با کدخدا هستند، امام را دارای اشتباه می دانند، تصریح کرد: کسانی که مکتب توسعه از دید غربی و آمریکایی را مطرح می کنند و برای دنیا کدخدا می بینند و تعامل با کدخدا را پیشنهاد می کنند، مشخصاً کسانی هستند که می گویند "امام اشتباه کرد و ما با حکومت جهانی بقیه الاعظم چه کار داریم".

امام راحل خود را شاگرد مکتب امیر مؤمنان می دانست

وی تعامل کنندگان با آمریکا را منفعت طلبانی دانست که در انقلاب به آلاف و الوفی رسیده اند و افزود: این ها کسانی بوده که به دنبال منافع حداکثری برای خود هستند و نوع کسانی که شعار توسعه را سر دادند و گفتند که باید با آمریکا کنار بیاییم، در انقلاب به آلاف و الوف رسیده اند و حاضر نیستند که زندگی های شان را در محاسبه بیاورند و هرگاه گفتند که زندگی ما مورد محاسبه قرار بگیرد، دروغ گفته اند، یعنی پس از نزدیک شدن مشاهده می شود که از ابتدا احتمال می دادند که روزی پای محاسبه می آیند، به این خاطر اموال را به نام بستگان خود گذاشتند؛ اینها اشرافی زندگی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که علی بن ابی طالب(ع) مظهر عدالت است، اظهار داشت: آن حضرت و اشرافیت قابل جمع نبوده است؛ امام راحل خود را شاگرد مکتب امیرالمؤمنین(ع) می دانست و به آن سبک زندگی می کرد.

علاقه مندان به ارتباط با آمریکا به دنبال دفن امام با امام هستند

وی اشرافی گری را با دم زدن از منش امام(ره) در تناقض دانست و گفت: کسی که می گوید ما امام خمینی(ره) را قبول داریم و در مرقد امام هم حاضر می شود، می بینیم که در اوج اشرافیت زندگی می کند و ظاهراً فقط امام راحل برای او یک پلکان است یا امام را با امام می خواهد دفن کند، یعنی نام امام را بیاورد و بگوید رویه امام این است، اما وقتی که اشرافیت را در عمل آن فرد ببینند، از امام بر می گردند و این همان دفن امام با امام است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: کسانی که دم از امام راحل می زنند اما در عین حال، ارتباط با آمریکا و کدخدا را مطرح می کنند، مطلقا امام را قبول ندارند و بلکه با صراحت عرض می کنم که رویه اینها دفن امام با خود امام است./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
تذکار ایشان نسبت به ساده زیستی مسئولان و منتسبان به بیوت علما و امام راحل قابل تامل و اجرا است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
عبارت "مانع شناسی" توسط استاد معزز تعبیر نو و مبتلابه امروز است. نگاه دشمن شناسی و مانع شناسی امام راحل باید الگوسازی شود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
نفوذی های در ایران درپی تغییر نهضت امام راحل هستند. در حقیقت دفن راه و مرام و منسک امام توسط همین افراد انجام میشه.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
به جای طعنه مبهم ، نظر خودت رو بنویس
ویل لکل همزة لمزة
0
0
ناشناس
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
زنده ماندن یاد و خاطره امام راحل(ره) در جهان کنونی، به علت اندیشه، ںظریات، اعمال، رفتار و کردار ایشان است.