۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۶۵۴۴۸۶
آیت الله توکل در گفت‌وگو با رسا:

تحول با انتقاد سازنده منافاتی ندارد / اعتنا به آمریکا ناشی از حقارت است

تحول با انتقاد سازنده منافاتی ندارد / اعتنا به آمریکا ناشی از حقارت است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: قرار نیست که از ابتدای انقلاب تا کنون ثابت بمانیم، بلکه باید پیشرفت کنیم و نقاط ضعف را جبران کرده و چالش ها را به فرصت ها تبدیل کنیم.

آیت الله سید عبدالرحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به چگونگی قابل جمع بودن تحول خواهی با انتقاد و عدم اکتفا به وضع موجود در اندیشه امامین انقلاب پرداخت و اظهار داشت: اگر انتقادات سازنده باشد و فرد مطرح کننده انتقاد در صدد اصلاح باشد، نقاط ضعف اصلاح شده و به نقاط قوت تبدیل خواهد شد.

وی گفت: برخی از انتقادات نه تنها برای حل مشکل نیست، بلکه برای ایجاد تفرقه بوده که مخل به مقامات و پیشرفت انسان است؛ افرادی که می خواهند انتقاد کنند، کسانی هستند که حرف های خوبی دارند و برای اصلاح سخن می گویند که این بسیار خوب است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشی از امام صادق(ع) تصریح کرد: آن حضرت با این که مقام عصمت دارند و در امام(ع) اشتباهی راه ندارد، می فرمایند "کسی که عیب هایم را به من بگوید، بهترین برادر و یار من است"؛ امام(ع) با این فرمایش، به ما یاد می دهند که به عنوان برادر مؤمن، عیب ها را به هم گوشزد کنید.

وی با بیان این که راه صعود، انتقاد سازنده است، افزود: اگر دوست عیب دوستش را به او یادآوری کند، برای رفع اشکال می گوید اما اگر دشمن بخواهد این نقطه ضعف را بگوید، به عنوان نقطه ضعف به آن می پردازد و فرد را می کوبد؛ راه صعود انتقاد سازنده است و این با تکامل منافاتی ندارد.

آیت الله توکل با بیان این که تحول به تکامل لازمه پیشرفت انسان است، اظهار داشت: ما نباید درجا بزنیم و ثابت بمانیم؛ قرار نیست که از ابتدای انقلاب تا کنون ثابت بمانیم، بلکه باید پیشرفت کنیم و جلو برویم و نقاط ضعف را جبران کرده و چالش ها را به فرصت ها تبدیل کنیم.

وی گفت: تحول به معنای متحول شدن است که در دعای تحویل سال هم از خداوند متعال درخواست می کنیم که حال ما را به احسن حال تبدیل کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بزک کردن آمریکا از سوی برخی از افراد در داخل کشور تصریح کرد: این افراد، خودشان مزدور و نوکر هستند و شخصیت نداشته و با این کار به دنبال کسب شخصیت هستند؛ کسی که شخصیت دارد و به اسلام، قرآن و دین معتقد است، به آمریکا اعتنایی ندارد.

وی با بیان این که آمریکا دشمن بشریت است، افزود: اعتنای به آمریکا به معنای وجود ضعف و حقیر بودن است و کسی که به خدا معتقد نیست، به غیر خدا معتقد می شود.

آیت الله توکل تکیه بر سران ظلم را نشان از ضعف شخصیتی فرد عنوان کرد و اظهار داشت: نشان از ضعف در شخصیت کسی است که نگاهش به فردی باشد که سرتاسر عمرش را به جنایت گذرانده است و با توجه ضعف شخصیتی و نداشتن اعتقاد، مجبور است که خود را به سران ظلم متکی کند./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
تحلیل عالی بود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
الله اکبر پاینده رهبر
1
0