۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۶۵۴۵۰۸
رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

کتاب «سند انتخاب» روایتی متقن از انتخاب رهبر انقلاب

کتاب «سند انتخاب» روایتی متقن از انتخاب رهبر انقلاب
حجت الاسلام حسینیان گفت: کتاب «سند انتخاب» متقن‌ترین و مستندترین کتابی است که به جزئیات انتخاب رهبر انقلاب در مجلس خبرگان رهبری در ۱۴ خرداد ۶۸ اشاره می‌کند.

حجت الاسلام روح الله حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره کتاب «سند انتخاب» گفت: مقدمات نگارش این کتاب ارزشمند از پنج سال پیش کلید خورد.

وی با بیان اینکه کتاب سند انتخاب روایتی از انتخاب رهبر انقلاب پس از رحلت امام خمینی(ره) است، ادامه داد: برای نگارش این کتاب ابتدا اعضای خبرگان دوره نخست مجلس خبرگان رهبری شناسایی سپس با آن بزرگواران تماس و مصاحبه گرفته شد این اقدام توسط حجت الاسلام سید محمود حسینی از طلاب حوزه علمیه قم به انجام رسید.

حجت الاسلام حسینیان افزود: بعد از تهیه مصاحبه ها آن مجموعه از صوت ها و فیلم هایی که از تصمیم اعضای خبرگان و مباحثی که در آن جلسه مطرح و ضبط شده بود جمع آوری شد همچنین اسناد مکتوبی که در بعضی از روزنامه ها و یا اظهار نظرها در برخی ادارات ثبت شده بود تهیه و در اختیار آقای سام گذاشته شد و وی در عرض یک سال و نیم این استناد را به رشته تحریری در آورد.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه سند انتخاب کتاب جامعی است، اظهار داشت: این کتاب نه تنها به مسائل قبل از انتخاب رهبر انقلاب مثل موضوع قائم مقامی آقای منتظری می پردازد بلکه جزئیات انتخاب رهبر انقلاب در 14 خرداد 68 نیز در این کتاب تبیین می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد سند انتخاب متقن‌ترین، مستندترین و بهترین کتاب است که می تواند برای همگان مفید باشد همچنین پاسخی به شبهه افکنان و رسانه های خارجی است که تلاش می کنند در زمینه انتخاب رهبری شبهه ایجاد کنند./813/ت302/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
تاریخ آموزگار بسیار خوبی است
1
0