۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۵۴۵۱۳
امام جمعه موقت کاشان:

عزت و جایگاه والای امام ریشه در اتصال به قرآن دارد

عزت و جایگاه والای امام ریشه در اتصال به قرآن دارد
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی جامع داشت که جامعیت شخصیت امام از قرآن است چراکه قرآن کتاب جامع است که نسبت به تمامی زوایای انسان نظر دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد و گرامی‌داشت یاد شهید حماسه ۱۵ خرداد شهید علی محمد قدیرزاده، گفت: اراده خداوند بر این بود تا با امام راحل به ملت ایران عزت بدهد.

وی عزت و جایگاه امام خمینی را ناشی از اتصال او به قرآن دانست و از امام به عنوان یک شخصیت قرآنی نام برد و افزود: امام خمینی (ره) خودش را زیر چتر قرآن قرار داد تا به چنین جایگاه جاودانه و رفیعی رسید.

حجت الاسلام اسلامی تبار قرآن را جاودانه دانست و با بیان اینکه رمز جاودانی انسان اتصال به قرآن است، گفت: قرآن کتابی با برکت و مبارک است و اتصال به قرآن و تجلی معارف قرآنی از امام از شخصیت با برکتی ساخته بود که یک تنه دین اسلام را زنده کرد.

وی افزود: امام راحل ملت ایران را از تحت سلطه استعمار و استبداد نجات داد و از ذلت به عزت رسانید و تحول عظیمی را در ملت ایران ایجاد کرد و حکومت اسلامی را در ایران تأسیس کرد که در تاریخ انبیاء بی سابقه است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امام راحل مستضعفین جهان و امت اسلامی را بیدار کرد و به آن‌ها روحیه و شجاعت داد، مستکبران جهان را رسوا کرد و آن‌ها را تحقیر کرد، ملت‌ها را بر علیه مستکبران به صحنه آورد که نمونه آن پناه بردن ترامپ از وحشت مردم به پناهگاه است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: امام شخصیتی جامع داشت که جامعیت شخصیت امام از قرآن است چراکه قرآن کتاب جامع است که نسبت به تمامی زوایای انسان نظر دارد.
 
به گفته وی قرآن تنها برای سیاست و مبارزه با دشمن نیست، بلکه کتابی برای همه ابعاد زندگی بشر است و برای همین است که قرآن هم أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ دارد و هم رُحَماءُ بَینَهُم دارد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امام دارای بصیرتی عمیق و گسترده‌ای بود و شناخت و معرفت والایی داشت و ملت ایران را از همان ابتدا شناخت و به ملت ایران اعتماد و تکیه کرد، اما دشمن چهل سال است که هنوز نتوانسته ملت ایران را بشناسد.

حجت الاسلام اسلامی ادامه داد: امام دوست و دشمن و توطئه‌های دشمن را شناخت و راه مبارزه با توطئه‌های دشمن و مقتضیات زمان و تکلیف را شناخت، چراکه او زمان شناس و وظیفه شناس بود و راه را درست تشخیص داد.

وی افزود: اگر امام در راهی که انتخاب کرد هیچگاه دچار تردید نشد و با وجود همه فشار‌ها متزلزل نشد و گمراه نشد و اشتباه نکرد برای این است که امام خمینی (ره) شخصیت قرآنی داشت و راه شناخت حق از باطل را داشت./۱۳۰۷/پ310/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
ایام رحلت حضرت امام را تعزیت عرض می کنم.
0
0