۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۵۴۵۱۸

از مِهر خمینی تا مُهر خمینی

لازم است خودمان این همه محتوای عالی، تجربه شده و نورانی از زندگی امام عزیزمان را در زندگی خود پیاده کنیم تا در همه جا با مکتب خمینی شناخته شویم، نه در شعار، بلکه در عمل.

به گزارش خبرگزاری رسا، از دیشب تاکنون نکته های جالبی در باره امام عظیم الشان شنیدیم. در فضای مجازی شکوه عظیمی در بزرگداشت امام راحل به راه افتاد. اکنون چند نکته:

۱. این شکوه، نشان داد، فرزندان معنوی خمینی کبیر، اگر منسجم و بسیجی وار عمل کنند، برنامه داشته باشند و همه جانبه حضور یابند، چقدر می توانند قوی ظاهر شوند.

۲. مثل همیشه در محتوا ـ به سبب منطق انسانی امام راحل ـ پر قدرتیم، ولی در عرضه و بسته بندی ارائه ضعیف. در عرضه محتوا چه در گزینش، چه در رعایت تناسب، چه در فرم و چه در شکل عرضه هنوز با وضع مطلوب فاصله زیاد داریم.

۳. این همه محتوای عالی را کاش می توانستیم ـ علاوه بر زیبایی در عرضه ـ به زبان های مختلف دنیا به کام تشنه مردم حقیقت جوی عالم برسانیم. اندیشمندان ما یا با زبان های زنده دنیا آشنایی کمی دارند و یا زبان عرضه را بلد نیستند.

۴. مهم تر از همه، لازم است خودمان این همه محتوای عالی، تجربه شده و نورانی از زندگی امام عزیزمان را در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، در محلّ کار و تحصیل، پیاده کنیم. در همه جا در داخل و خارج با مکتب خمینی شناخته شویم، نه در شعار، بلکه در عمل. زندگی ما ممهور به مهرخمینی باشد. از مِهر خمینی تا مُهر خمینی ...

نوشتاری از حجت الاسلام دکتر سعید داودی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

ارسال نظرات