۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۶۵۴۵۲۷
حجت الاسلام شکریان:

قیام ۱۵ خرداد، منشأ شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود

قیام ۱۵ خرداد، منشأ شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود
حجت الاسلام ناصر شکریان، قیام پانزده خرداد را منشأ شکل گیری انقلاب اسلامی دانست و گفت: آن قیام عظیم و مردمی، بصیرت ملت ایران را در آن مقطع حساس نشان داد.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، قیام پانزده خرداد را منشأ شکل گیری انقلاب اسلامی دانست و گفت: آن قیام عظیم و مردمی، بصیرت ملت ایران را در آن مقطع حساس نشان داد.
 
وی، قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ را نشان دهنده عمق آگاهی ملت ایران در برابر رژیم منحوس پهلوی دانست و افزود: ملت ایران در قیام پانزدهم خرداد سال ۴۲ خشم و انزجار خود را از جنایت‌های رژیم فاسد پهلوی نشان دادند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قیام عظیم پانزده خرداد به رهبری روحانیت شکل گرفت، خاطرنشان کرد: آن قیام عظیم مردمی بستر‌های نابودی رژیم منحسوس پهلوی را فراهم کرد.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که روحانیت همواره در حرکت‌های عظیم مردمی پیشگام بودند، تصریح کرد: اگر رهبری روحانیت آگاه و با بصیرت نبود نهضت عظیم انقلاب به نتیجه مطلوب نمی‌رسید.
 
وی با بیان این که قیام پانزده خرداد، ادامه تلاش‌ها و حرکت‌های علما و بزرگان دینی در برابر استکبار و استبداد زمانه بوده است، بیان داشت: آن حرکت عظیم اگر چه با سرکوب و خشونت رژیم مواجه شد، اما مسیر پیروزی انقلاب اسلامی ایران را هموار کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایستادگی و مقاومت ملت ایران رمز پیروزی نهضت عظیم انقلاب اسلامی بوده است، گفت: ملت بزرگ ایران با تبعیت از امام خمینی (ره) حکومت دوهزار و پانصد ساله پهلوی را سرنگون و یک حکومت دینی را پایه گذاری کردند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که قیام پانزده خرداد سال ۴۲، در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است، ادامه داد: این روز مهم نور امید برای پیروزی در برابر استبداد و ظلم زمانه را در قلوب ملت ایران روشن کرد.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که رژیم منحوس پهلوی با جنایتی که در روز پانزدهم خرداد مرتکب شد چهره پلید خود را نشان داد، گفت: امام خمینی (ره) بر اساس کلام خدا در قرآن کریم، مردم را در برابر طاغوت آگاه کرد و هشدار و به بندگی خدا دعوت کرد./950/ت310/ف
افشین ایمانی
ارسال نظرات