۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۵۴۵۴۰

تبیین تاثیر اندیشه های امام خمینی در جهان اسلام در نشست بیروت

تبیین تاثیر اندیشه های امام خمینی در جهان اسلام در نشست بیروت
علما، اندیشمندان و نخبگان شرکت کننده در همایش بیروت به تبیین تاثیرات اندیشه و راه امام خمینی (ره) در جهان اسلام پرداختند.
به گزارش خبرگزاری رسا، علما، اندیشمندان و نخبگان شرکت کننده در همایش بین‌المللی مجازی «دیداری با زائران خورشید» در بیروت به تبیین تاثیرات اندیشه و راه امام خمینی (ره) در جهان اسلام از جمله در شکل گیری موج عملیات شهادت طلبانه علیه نظامیان آمریکا و اشغالگران صهیونیست در لبنان پرداختند.
در این همایش که به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی(قدس سره) به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد، همگرایی مذهبی،تاکید بر لزوم شناخت مسایل جدید جهان اسلام، توجه و داشتن حساسیت به مشکلات مسلمانان جهان و تمسک به قرآن و اهل بیت از ویژگی های امام خمینی (ره) عنوان شد.
«عباس خامه یار» رایزن فرهنگی ایران در ابتدای نشست به بررسی ابعاد عرفانی شخصیت امام خمینی (ره) و شیفتگی بسیاری از نخبگان فرهنگی و سیاسی و مذهبی در جهان اسلام برای دیدار با ایشان پرداخت.
در ادامه حجت الاسلام «محمد حسن رحیمیان» نماینده پیشین ولی فقیه در بنیاد شهید و از یاران و همراهان امام خمینی (ره)، ایمان به خداوند، یقین به معاد و تمسک عمیق به قرآن کریم را از ویژگی های اصلی امام خمینی دانست و تاکید کرد که امام خمینی همسو با رهبری انقلاب، همواره در مسیر تزکیه و عبادت حرکت می کرد.
وی افزود: نهراسیدن از هیچ کس و هیچ قدرت جهانی نظیر آمریکا از دیگر ویژگی های امام خمینی بود.
«خلیل حمدان» عضو شورای ریاست جنبش امل در لبنان نیز در این نشست به رابطه امام خمینی با امام موسی صدر اشاره کرد و گفت این رابطه از زمانی که امام موسی صدر در قم درس می آموخت آغاز شد و در سطح شخصی و مبارزاتی ادامه یافت و وجود تعدادی از مبارزان جمهوری اسلامی ایران در لبنان خود گویای این ارتباط امام غایب موسی صدر با جنبش امام خمینی بود.
وی ادامه داد :در حقیقت ما با امام خمینی (ره) بسیار پیش از آن که ایشان را ببینیم آشنا شدیم، به نحوی که فعالیت های متعددی را از سال ۱۹۷۵میلادی و پس از آن داشتیم.
حمدان افزود: نوعی پیگیری و پیگرد از سوی استکبار جهانی و استعمارگران وجود داشت که در تمام نقاط جهان رهبران نهضت ها را در دنیای عرب و اسلام در جهان تحت پیگیرد قرار دهند و منظومه ای را که در راس آن امام خمینی و امام موسی صدر و شهید محمد باقر صدر و بسیاری از این رهبران بزرگ قرار داشتند هدف قرار داده بودند.
حجت الاسلام «سید عیسی طباطبایی» نماینده پیشین رهبر معظم انقلاب در لبنان نیز گفت: زمانی که با امام خمینی (ره) همراه شدیم از سخنان او در نجف اشرف که درباب موضوع ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی و سرنگونی دولت طاغوت مطرح کردند به اندیشه ها و راهبردهای ایشان بیشتر پی بردیم.
وی به ماجرای اعزام هیاتی از سوی امام خمینی به لبنان اشاره کرد و گفت : زمانی که اسرائیل لبنان را اشغال کرد و وارد بیروت شد و کشتارهایی مانند صبرا و شتیلا را انجام داد ایشان بر ضرورت مقاومت در برابر جنایت اسراییل تاکید کردند و پس از آن بود که عملیات شهادت طلبانه بسیاری علیه اشغالگران در لبنان شکل گرفت.
ایرنا
ارسال نظرات