۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۶۵۴۵۴۲
عضو شورای سیاسی حزب‌الله:

پیروزی برصهیونیست‌ها بشارت امام خمینی بود

پیروزی برصهیونیست‌ها بشارت امام خمینی بود
عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان گفت: پیروزی برصهیونیست‌ها بشارت امام خمینی (ره) بود که بر مبارزان راه مقاومت وعده داده شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد سعید الخنساء عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان ، امروز در همایش مجازی «دیداری با زائران خورشید» در بیروت به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی(قدس سره) افزود، امام خمینی (ره) نعمت بزرگ الهی برای تمام بشریت و به ویژه مسلمانان بود، او در سال ۱۹۸۲ میلادی ما را به پیروزی بشارت داد و گفت: شما حتما بر اسرائیل پیروز خواهید شد و اسرائیل در تله گیر افتاده است، برخی از شما به شهادت خواهند رسید و برخی دیگر پیروزی را با چشمان خود خواهند دید.

این مقام جنبش حزب‌الله خاطر نشان کرد، از آن زمان تاکنون ما شاهد پیروزی‌های زیادی علیه دشمن صهیونیستی هستیم و این همان بشارت بزرگی است که امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی داده بودند.

حسن قناعتلی استاد جامعة المصطفی(ص) از استانبول یکی دیگر از میهمانان شرکت کننده در این همایش، امام خمینی را رهبری توصیف کرد که با تقوا، تدبیر و مقبولیت جهانی، اهداف والای جهان اسلام و مسلمانان را محقق کرد.

این محقق اسلامی خاطر نشان کرد، پیش از امام راحل ممکن بود تمام عوامل برای پیروزی مسلمانان در ایران و جهان فراهم بوده باشد اما فقدان رهبری در قامت وی تحقق این هدف را ممکن نساخت.

وی افزود:هنگامی که ما درباره ترکیه و اوضاع این کشور سخن می‌گفتیم امام رحمت‌الله علیه می‌گفتند شما باید بر مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و حوزوی جدید آشنا شوید چون مسائل موجود در جهان اسلام برای امروز قدیمی است و نمی‌تواند مشکلات امور مسلمانان را حل کند، ایشان با چنین موضعی این حرکت را در درون ما ایجاد کرد.

شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در لبنان نیز در این همایش گفت: بدون تردید مهمترین صفت اصلی امام خمینی این بود که توانست با قدرت ویژه خود نظریه اسلام سیاسی را به واقعیت برساند و فراتر از گرایش‌های مذهبی و حزبی آن را عمل کند.

شیخ ماهر محمود افزود: امام خمینی (ره) با تیزبینی، درایت و اشرافی که بر مسایل جهان اسلام داشتند مساله فلسطین را به عنوان مهمترین مساله جهان اسلام اعلام و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس تعیین کردند تا این موضوع همواره در میان مسلمانان به عنوان مهمترین موضوع باقی بماند تا آنکه رژیم جعلی اسراییل از بین برود و ملت فلسطین پیروز شوند و برای اثبات عقیده و جدی بودن خود در این زمینه سفارت اسراییل غاصب در تهران را به سفارت فلسطین تغییر داد.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در لبنان خاطر نشان کرد: ما خوشحالیم از اینکه پس از چهار دهه فلسطین همچنان به عنوان یکی از مهمترین اهداف متعالی جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران است و ایرانی‌ها برای این هدف هزینه‌های زیادی در دنیا می‌پردازند.

شیخ حسین شحاده دبیرکل نشست توسعه و گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در لبنان هم در این همایش اظهار کرد، امام خمینی تنها رهبری در جهان بود که به فکر احیای ارزش‌های اسلامی در جهان، مبارزه با ظلم علیه مسلمانان و سربلندی آنان در جهان افتادند و از تمام توان خود ملت بزرگ ایران و ظرفیت توان جهان اسلام در این راه استفاده کردند.

وی افزود : ایشان به حقوق بشر در جهان معنای دیگری بخشیدند و حقوق به غارت رفته مستضعفان در جهان را به عنوان آرمان ملت‌های مسلمان مطرح کردند.

ایرنا

ارسال نظرات