۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۴
کد خبر: ۶۵۴۶۵۶

رمضان عبدالله درگذشت

رمضان عبدالله درگذشت
رمضان عبدالله شلح دبیرکل اسبق جنبش جهاد اسلامی فلسطین درگذشت.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شبکه خبری المنار لبنان در خبر فوری اعلام کرد که دکتر رمضان عبدالله شلح در پی درگیری طولانی با بیماری درگذشت.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به بیماری عبدالله، درباره وی گفت: «از زمان تاسیس جنبش جهاد اسلامی، شاهد تلاش‌های او بوده‌ایم، ما رهبری وی و موضع ملی او را با افتخار و عزت به یاد نگاه می‌داریم».

«محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت درگذشت عبدالله، گفت: «با از دست دادن شلح، ما مرد ملی بزرگی را از دست دادیم».

شایان ذکر است که رمضان عبدالله شَلَح استاد اقتصاد دانشگاه غزه از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که دبیر کلی آن را از سال ۱۹۹۵ میلادی(۱۳۷۴ ) بر عهده داشت.

شلح، بعد از شهادت فتحی شقاقی رهبر و پایه‌گذار این جنبش، دبیرکلی آن را بر عهده گرفت.

وی به دلیل نقش موثر در حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی تحت تعقیب دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) قرار داشت.

شلح همچنین در سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ ( ۷۲-۷۴) استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی در رشته بررسی های خاورمیانه بود. وی به زبان انگلیسی و عبری کاملا مسلط و پدر دو دختر و دو پسر بود.

فارس

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی زهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
او که سرنگونی رژیم غاصب اسرائیل را ندید ولی ان شاالله بزودی این رژیم تروریستی سرنگون خواهد شد
0
0
محسن شریعتی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
خداوند رحمتش کند از رهبران ثابت قدم در غزه بود ایشان همیشه و در همه زمان ها جنبش جهاد اسلامی را همپیمان محور مقاومت نگهداشت و بر خلاف حماس برخی مواقع انحراف نرفت رمضان عبدالله چندین بار به ایران آمد و با رهبر انقلاب دیدار داشت. بقولی بر صراط مستقیم استوار باقی ماند. ایشان دچار مریضی از دوسال قبل بودند و به همین جهت هم از ریاست جنبش جهاد اسلامی کناره گرفتند. خداوند همه قیام کنندگان به قسط و عدل را محفوظ بدارد.
0
0
صولتی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
او همانند یک رهبر خردمند و مجاهد بزرگ بود که با عزیمتش از این دنیا شخصیتی برجسته از سران مقاومت در دوره جدید را از دست دادیم
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
رحمت و رضوان الهی بر تمامی مجاهدان در راه اسلام و ازادی قدس، درود بر روان قهرمان فلسطین
0
0
تولایی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
رمضان عبدالله در سال 1986 کرانه باختری را برای اتمام تحصیلات تکمیلی خود ترک کرد و راهی شهر لندن شد و در سال 1990 از دانشگاه درهام دکترای اقتصادش را دریافت کرد.

وی سپس به آمریکا رفت و در آنجا ضمن تأسیس، مدیریت مرکز تحقیقات اسلامی و جهانی فلوریدا را بر عهده گرفت و همچنین ریاست هیات تحریریه فصلنامه قراءات سیاسیة را برعهده گرفت.

تابستان سال 1995 دکتر رمضان عبدالله به دمشق آمد و در راه بازگشتش به فلسطین اشغالی با شهید دکتر فتحی شقاقی موسس و بنیانگذار جهاد اسلامی فلسطین آشنا شد.

پس از شهادت فتحی شقاقی در جزیره مالت به دست عوامل موساد، رهبری جهاد اسلامی به اجماع از جانب شورای جهاد اسلامی بر دوش رمضان عبدالله نهاده شد.

در 27 نوامبر همان سال 1995 دولت امریکا نام رمضان عبدالله محمد شلح را در صدر لیست سیاه خود منتشر کرد و با تشکیل دادگاهی در فلوریدا، وی را در 53 مورد اعم از شرکت در فعالیت‌های تروریستی، فعالیت علیه منافع اسرائیل، هدایت گروه‌های جهادی فلسطینی، فعالیت‌های چریکی و بمب‌گذاری و... محکوم کرد.

در سال 1998 نیز دولت امریکا طی اعلامیه‌ای برای دستگیری وی 5 میلیون دلار جایزه تعیین نمود و مدتی به مرد پنج میلیون دلاری مشهور بود.

وی به زبان‌های عبری، عربی و انگلیسی تسلط داشت و به همراه همسر و چهار فرزندش در سوریه زندگی می‌کرد
1
0
علی قربان
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
مرگ بر رژیم تروریستی اسرائیل
0
0