۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۵۴۶۶۸
از ابتدای تیرماه؛

نماز جمعه در همه شهرهای استان سمنان اقامه می‌شود

نماز جمعه در همه شهرهای استان سمنان اقامه می‌شود
استاندار سمنان با بیان اینکه مطابق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا از یکم تیرماه، نماز جمعه در سراسر استان اقامه می‌شود، گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت است.
به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، علیرضا آشناگر در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونای استان سمنان اظهار داشت: مطابق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا از یکم تیرماه، نماز جمعه در سراسر استان اقامه می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیان کرد: در این دستورالعمل مصوب شد تا نماز جمعه در تمامی شهرستان‌ها و مناطق کشور که دارای وضعیت زرد ازنظر شیوع کرونا است اقامه خواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه شهرستان‌های شاهرود، میامی و آرادان در وضعیت سفید قرار دارند، تصریح کرد: دیگر شهرستان‌های استان سمنان دارای وضعیت زرد هستند و از یکم تیرماه مشمول این مصوبه برای برگزاری نماز جمعه هستند.

آشناگر بابیان اینکه بر این اساس در هنگام برگزاری نماز جمعه از گنجاندن هرگونه سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پرهیز می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که این نماز پربرکت در حداقل زمان ممکن اقامه شود.

وی در ادامه با اشاره به سایر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: فعالیت تمامی مهدکودک‌ها، کلاس‌های آموزش قرآن، آموزشگاه‌های علمی و زبان و نیز انجام تورهای مسافرتی داخلی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۴ تیرماه ازسرگیری می‌شود.

استاندار سمنان یادآور شد: سالن‌ها، فعالیت سینماها و کنسرت‌ها نیز از یکم تیرماه با رعایت سقف ۵۰ درصد از کل ظرفیت به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

آشناگر در ادامه بابیان اینکه ۳۸۲ میلیارد تومان اعتبار به بانک‌های استان سمنان برای پرداخت تسهیلات به صاحبان مشاغل و اصناف آسیب‌دیده از کرونا ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: این مبلغ در قالب تسهیلات کم‌بهره برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه متقاضیان از هم‌اکنون می‌توانند در سامانه کارا به آدرس ww.kara.mcls.gov.ir ثبت‌نام و اطلاعات موردنیاز را درج کنند، گفت: مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات به اصنافی که به علت مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا مجبور به تعطیلی واحد صنفی خود شدند و ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات نیز به افرادی که داوطلبانه اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود کردند پرداخت می‌شود./977/د102/ف
جواد رمضانیان
ارسال نظرات