۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۵۵۲۹۶
سردبیر بین الملل خبرگزاری رسا تاکید کرد؛

هم‌افزایی و تعامل رسانه ها با موسسات فرهنگی فعال در عرصه بین الملل

هم‌افزایی و تعامل رسانه ها با موسسات فرهنگی فعال در عرصه بین الملل
سردبیر بین الملل خبرگزاری رسا در دیدار با مدیر عامل موسسه الهدی بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل بیشتر رسانه ها با موسسات فرهنگی فعال در عرصه بین الملل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عارف ابراهیمی سردبیر و معاونت اخبار بین الملل خبرگزاری رسا به همراه دکتر ابوالقاسم عاشوری دبیر سرویس کتاب و نشر و حجت الاسلام دکتر سید اشهد نقوی دبیر سایت اردو خبرگزاری رسا، در راستای هم‌افزایی و تعامل هر چه بیشتر با موسسات و سازمان های فرهنگی فعال در عرصه بین الملل، ضمن بازدید از موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی در تهران، با حجت الاسلام محمد اسدی موحد، مدیرعامل این مؤسسه و دیگر مسئولان آن دیدار و گفت وگو کردند.

در آغاز حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اتخاذ رویکرد بین المللی در خبرگزاری رسا، فعالیت در زمینه های فرهنگی، دینی و حوزوی با هدف همکاری و هم افزایی با موسسه بین المللی الهدی به عنوان ناشر پیشرو در عرصه صنعت نشر بین الملل در دستور کار این خبرگزاری قرار گرفته است.

در ادامه این دیدار و گفت وگو طرفین به تشریح ظرفیت ها و امکانات فرهنگی و ‌رسانه ای خود در داخل و خارج از کشور پرداخته و مقرر شد، از ظرفیت های فرهنگی دو موسسه در راستای اهداف فرهنگی مشترک از جمله بسط و توسعه فرهنگ و معارف اسلامی، تعالیم اهل بیت علیهم السلام و معرفی دست آوردهای علمی حوزه های علمیه و تحقیقات تخصصی دانشگاه ها و مراکز علمی ایران و جهان اسلام در زمینه های یاد شده، در بستر هم افزایی و همکاری استفاده حداکثری شود.

سپس دکتر عاشوری دبیر سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا آمادگی این خبرگزاری را جهت معرفی ظرفیت ها، امکانات و تازه های نشر موسسه الهدی در زمینه کتاب و نشریات تخصصی به زبان های مختلف در فضای رسانه ای ایران و جهان اعلام کرد. همچنین در خصوص تولید آثار تصویری در قالب کلیپ و تیزر جهت معرفی تصویر کتب و نشریات موسسه الهدی برای مخاطب داخلی و خارجی اعلام آمادگی شد.

در راستای شکل دهی به شبکه نویسندگان، ناشران، مترجمین و فعالان صنعت نشر در حوزه های علمیه و موسسات تحقیقاتی علوم اسلامی و فرهنگ دینی مقرر شد طرفین نسبت به معرفی فعالان و دست اندر کاران این حوزه که با آنها همکاری دارند به یکدیگر اقدام نموده و جهت برگزاری نشست های تخصصی، نمایشگاه های دائمی و فصلی و جلسات نقد و بررسی کتاب و منشورات فرهنگی با همکاری یکدیگر در قم و تهران اقدام  کنند.

در پایان مقرر شد، پس از بررسی های لازم مقدمات بهره برداری مشترک از ظرفیت های خبری خبرگزاری رسا در کشور های عراق و هندوستان از نیمه دوم سال 1399 فراهم شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
احسنت،
به درستی که مراکز و موسسات بین المللی باید برای فعالیت در عرصه بین الملل، متحد و یکپارچه شوند
2
0
313
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
ان شاء الله شاهد گسترش و ترویج اسلام انقلابی و تمدن اسلامی در جهان باشیم
2
0
حمید کاظمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
قبلا بین الملل خیلی فعال بود، الان که نگاه می کردم، انگار تعطیل است و کپی پیس شده
1
1
ناشناس
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
درسته، من هم به این نکته توجه کردم
رضا نیازی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
خوبه، که رسانه های انقلابی در حوزه بین الملل هم فعال باشند
1
0