۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۶۵۵۴۳۲
معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان:

جوان‌گرایی و تحقق حوزه انقلابی دو اولویت شورای عالی باشد

جوان‌گرایی و تحقق حوزه انقلابی دو اولویت شورای عالی باشد
حجت الاسلام جلالی با تأکید بر اهمیت جوان‌گرایی برای شکوفایی ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه، گفت: برنامه‌ریزی در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه مورد توجه شورای عالی قرار گیرد.

حجت الاسلام محسن جلالی معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه ریل گذاری، برنامه ریزی و نظارت عالی بر حوزه‌های علمیه کشور بر عهده شورای عالی حوزه‌های علمیه است، گفت: مسیر فعالیت شورای عالی باید اهداف امام خمینی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد، در دوره هشتم یکی از مهمترین اولویت‌های شورای عالی حوزه‌های علمیه باید برنامه ریزی کردن در جهت پاسخگو بودن حوزه علمیه به نیازهای جامعه باشد.

وی در ادامه افزود: پاسخگویی به نیازهای نظام مقدس اسلامی و تربیت طلاب و مبلغین برای داخل و خارج کشور از دیگر اولویت‌ها و اهم برنامه‌های شورای عالی حوزه‌های علمیه باید باشد، اعتبار بخشی بیشتر و جدی تر به پژوهش با توجه به اینکه بودجه ها به صورت کلان در شورای عالی تصویب می‌شوند بخشی دیگر از اولویت‌های شورای عالی حوزه‌های علمیه باید باشد.

 

تعیین آیین‌نامه‌هایی برای حمایت از پژوهش و پژوهشگران

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه بر ضرورت توجه شورای عالی حوزه‌های علمیه به پژوهشگران تأکید کرد و گفت: در نظر گرفتن آیین‌نامه‌ها و برنامه‌هایی برای پررنگ‌تر شدن پژوهش و نقش پژوهشگران در حوزه‌های علمیه یکی دیگر از مسائلی است که باید شورای عالی حوزه‌های علمیه در دوره جدید به آن توجه داشته باشد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اهمیت جوان‌گرایی در شورای عالی حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: در دوره هفتم شورای عالی شاهد حضور افرادی جوان‌تر از قبل بودیم و امیدوار هستیم جوان گرایی در کنار بهره بردن از تجربه بزرگان سیره و روش شورای عالی در دوره جدید هم باشد.

وی اهتمام به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را از ویژگی‌های شورای عالی حوزه‌های علمیه برشمرد و اظهار کرد: امیدوار هستیم مسیر توجه و اهتمام به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همچنان در شورای عالی حوزه‌های علمیه با قوت و جدیت و بیشتر و بهتر از قبل با استفاده از افراد توانمند و برنامه‌های دقیق، پیش برود.

 

جوان‌گرایی لازمه شکوفایی ظرفیت‌های حوزه علمیه

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، مسأله تحول حوزه علمیه را از مهمترین و ضروری‌ترین اقدامات شورای عالی حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: اولویت‌ بندی و اقدامات شورای عالی باید در راستای تحول حوزه علمیه ناظر به حوزه علمیه انقلابی باشد، پاسخگویی به نیازهای جامعه در همین مسیر تعریف و تبیین می‌شود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به نقش جوانان در شکوفایی ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: جذب جوانان مستعد و استعدادهای برتر حوزوی و استفاده از توانمندی‌های آنان باید در برنامه ریزی‌های شورای عالی حوزه‌های علمیه جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، حمایت از طلاب جوان و میدان دادن به آنها در رسیدگی به امورات حوره‌های علمیه می‌تواند گره گشای مشکلات حوزه‌های علمیه باشد./1304/ت210/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات