۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۵۵۴۸۶
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا:

برخی به دنبال سهم‌خواهی از انقلاب و نظام هستند

برخی به دنبال سهم‌خواهی از انقلاب و نظام هستند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برخی افراد به دنبال سهمی از انقلاب و نظام بودند، گفت: ماهیت چنین افرادی در اثر آن حوادث و فتنه ها برای مردم آشکار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در  مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که حوادث، وقایع و فتنه ها که پیش می آید، ماهیت اشخاص مشخص می شود، اظهار داشت: اگر این امتحانات و ابتلائات نباشد، شاید نتوان به ماهیت و واقعیت افراد پی برد.

وی با اشاره به فرار بنی صدر از کشور گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز، این مقدار ابتلائات، حوادث و مشکلاتی که وجود داشته، چه بسا چهره هایی که مؤثر بوده اند، حتی مثل بنی صدر که رییس جمهور بود و آرای مردم را کسب کرده و امام راحل حکم وی را تنفیذ فرموده بودند، اما در آن حوادث و جریاناتی که پیش آمد، این چنین متروک شد و به خارج از کشور گریخت.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ماهیت بنی صدر از ابتدا مشخص نبود و پس از پدید آمدن این حوادث و وقایع، ماهیت او آشکار شد؛ همینطور در طی دوران های بعد و حوادث و اتفاقات بعدی که پیش آمد، چهره های واقعی اشخاصی که بعضاً شاید سمت های مهمی را هم در نظام اشغال کرده بودند، بر ملا شد و مردم توانستند به ماهیت آنها پی ببرند.

وی به تسهیل درک دشمنی برخی از صحابه با پیامبر(ص) با مشاهده استحاله نیروهای انقلاب پرداخت و افزود: برملا شدن چهره واقعی برخی از اشخاص سبب می شود که انسان نسبت به آن حوادثی که در تاریخ اسلام می خواند و افرادی همراه، همرزم و از صحابه پیامبر(ص) بودند اما باور این که چگونه شد که ماهیت این افراد تغییر کرد و در جهت خلاف فرمایشات و دستورات پیامبر(ص) حرکت کردند، سخت بود که این گونه حوادث را تجزیه و تحلیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب و این همه فراز و نشیب ها و تغییر چهره ها و ماهیت هایی که اتفاق افتاد، انسان راحت تر می تواند نسبت به دوران صدر اسلام و چهره هایی که لغزیدند و تا پایان همراه پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ص) نماندند، قضاوت کند.

وی گفت: این قانون و قاعده کلی است که فتنه ها و حوادث می تواند ماهیت افراد را مشخص کند و امتحاناتی است که در طول زندگی انسان ها پیش می آید تا آن واقعیت ها بر ملا شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برخی افراد در فتنه 88 نتوانستند خواسته مردم را تحمل کنند، تصریح کرد: در فتنه 88 هم همینطور بود که واقعاً چهره هایی که مسؤولیت های مهمی در نظام داشتند و یار امام راحل، مقام معظم رهبری و انقلاب محسوب می شدند اما آنها واقعیت، حق، خواسته و اراده مردم را برنتابیدند و نتوانستند تحمل کنند.

وی با اشاره به این که برخی افراد به دنبال سهمی از انقلاب و نظام بودند، افزود: ماهیت چنین افرادی در اثر آن حوادث و فتنه ها برای مردم آشکار شد و مردم متوجه شدند که هدف این افراد از همراهی با امام خمینی(ره)، انقلاب و نظام، اعتقاد و باور راستین به آن حرکت و اهداف امام نبوده است، بلکه چه بسا به خاطر مسائل دنیوی و مادی در این مسیر قرار گرفته بودند و وقتی دیدند که نمی توانند در این نظام سهمی داشته باشند، از همراهی با نظام عقب نشستند و آن مشکلات را برای نظام ایجاد کردند./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات